معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت : طبق تحقیقات به عمل آمده، بعد از چندماه سطح ایمنی بدن کاهش پیدا کرده و اگر افراد از تزریق واکسن غفلت کنند، احتمال اوج گیری دوباره کرونا ظرف ماه‌های آینده وجود دارد.

سارا شاه آبادی گفت : متاسفانه شرایط افراد را نسبت به تزریق واکسن غافل کرده است.

به گفته معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه شرایط امروز حاصل عملکرد خوبی است که در بحث واکسیناسیون افراد صورت گرفت و این واکسیناسیون موجب افزایش سطح ایمنی جامعه و کاهش چشمگیر آمار کرونا شد.

باید به این موضوع توجه داشت که پایان پاندمی کرونا هنوز اعلام نشده و موارد این بیماری هنوز در کشور وجود دارد، بنابراین نمی‌توان از خطرات همه گیری دوباره آن غافل شد.

حقیقت این است که طبق تحقیقات به عمل آمده سطح ایمنی ایجاد شده ناشی از تزریق واکسن بعد از گذشت چند ماه از تزریق واکسن مجددا کاهش می‌یابد و همین امر احتمال ابتلای مجدد افراد به کرونا را تشدید می‌کند.

در همین راستا اگر افراد از تزریق دوز سوم که تکمیل کننده ایمنی بدن آنهاست غفلت کنند، احتمال اوج گیری دوباره کرونا در ماه‌های آینده وجود خواهد داشت.

روند تزریق دوز چهارم واکسن کرونا تداوم دارد در حال حاضر این دوز برای افراد بالای ۷۰ سال، کادر بهداشت و درمان، بیماران زمینه‌ای و بیماران با نقص سیستم ایمنی تزریق می‌شود.

افراد باید پس از گذشت سه ماه از دوز دوم، برای تزریق دوز سوم اقدام کرده و بعد از چهار تا شش ماه پس از آن برای تزریق دوز چهارم اقدام کنند.

غفلت از تزریق واکسن می‌تواند دوباره تمام جامعه را گرفتار کرده و روز‌های کرونایی را دوباره برگرداند.

در صورت غفلت از تزریق واکسن سطح ایمنی جامعه نهایتا تا چند ماه دیگر به شدت کاهش می‌یابد و در این شرایط باید منتظر اوج گیری دوباره کرونا در جامعه باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.