سه کتاب همزمان با جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدان منتشر می‌شود

همزمان با برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، سه کتاب پژوهشی و نمایشنامه چاپ و منتشر می‌شود.

 کتاب پژوهشی «تاریخچه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان» به کوشش "منوچهر اکبرلو" که به بررسی بیست و شش دوره برگزاری این رویداد نمایشی می‌پردازد، از سوی دبیرخانه جشنواره بیست و هفتم کودک و نوجوان و انتشارات نمایش چاپ و منتشر می‌شود.

کتاب مجموعه نمایشنامه «خیمه شب‌بازی برای کودکان» نوشته "بهناز مهدی‌خواه" و کتاب «نمایشنامه‌های محبوب کودکان» که گنجینه‌ای از نمایشنامه‌های کلاسیک و معاصر برای کودکان و نوجوان است، با انتخاب و مقدمه کلمن‌ای، جنینگز و اوراند هریس با ترجمه "حسین فدایی حسین"، توسط انتشارات نمایش چاپ و همزمان با آغاز بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، رونمایی خواهد شد.

همچنین کتاب نمایشنامه‌های منتخب بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، پس از اعلام برگزیدگان این بخش از جشنواره، توسط انتشارات نمایش، منتشر و عرضه خواهد شد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می‌شود، ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه‌های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می‌کنند

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.