خانواده قربانیان حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به حضور گلف بازان آمریکایی در مسابقات اخیر تحت حمایت عربستان سعودی اعتراض کرده و آن‌ها را خائن دانستند.

گروهی به نمایندگی از خانواده‌های قربانیان و بازماندگان حملات تروریستی۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در ایالات متحده، بازیکنان سرشناس آمریکایی حاضر در مسابقات گلف سری LIV که تحت حمایت مالی عربستان برگزار می‌شود را به "ورزش‌شویی" و خیانت به کشورشان متهم کرده‌اند.

این گروه موسوم به ۹۱۱familiesunited.org در نامه‌ای به مدیر برنامه‌های فیل میکلسون، داستین جانسون، برایسون دچمبو، پاتریک رید و کوین نا، خشم خود را نسبت به این بازیکنان به دلیل رقابت در رویداد‌های مورد حمایت عربستان ابراز کردند.

تری استرادا، رئیس ملی این سازمان که در زمان حادثه تروریستی شوهرش در طبقه ۱۰۴ برج مرکز تجارت جهانی بود، نوشت، همانطور که می‌دانید، اسامه بن لادن و ۱۵ نفر از هواپیماربایان ۱۹ سپتامبر سعودی بودند.

این سعودی‌ها بودند که ایدئولوژی شیطانی را که الهام‌بخش انجام حملات مرگبار ۱۱ سپتامبر بود، پرورش دادند؛ و از همه مهمتر، این پادشاهی عربستان است که ۲۰ سال را در انکار گذرانده است، در مورد فعالیت‌های خود دروغ می‌گویند، و ناجوانمردانه از مسئولیت خود طفره می‌روند. با این حال، این‌ها شرکای شما هستند، و در کمال ناراحتی ما، به نظر می‌رسد که شما از تجارت با آن‌ها خوشحال هستید.

"لطفاً به خاطرات عزیزانمان توهین نکنید و مانند یکی از همکاران خارجی خود در هفته گذشته موضع رقت انگیزی را اتخاذ کنید. او مدعی شد که شما "فقط گلف باز‌هایی هستید که بازی می‌کنید" یا با شرارت‌های رژیم سعودی به عنوان نگرانی‌های "حقوق بشر" با ملایمت رفتار می‌کنید. "

"همه شما آمریکایی هستید، به شدت از مرگ و ویرانی ۱۱ سپتامبر آگاه هستید. حضور در این مسابقات چه به خاطر میلیون‌ها دلار پول نقد باشد، چه فقط فرصتی برای پیگرد قانونی شکایات حرفه‌ای خود از تور PGA، شما ما را فروخته اید.

این نه تنها خیانت به ما، بلکه به همه هموطنان شماست.»

پاتریک رید، قهرمان سابق مسترز، پت پرز، و شماره ۱۶۸ جهان، آخرین بازیکنانی بودند که روز شنبه به LIV Golf پیوستند.

رید نوزدهمین عضو تور PGA شد که با مسابقات گلف جدید قرارداد امضا کرد. ۱۷ عضوی که در اولین رویداد ۲۰ میلیون پوندی این هفته شرکت کردند که به محض شروع بازی در باشگاه سنتوریون در روز پنجشنبه توسط تور به حالت تعلیق درآمدند. جی موناهان، مسئول تور PGA، گفت هر بازیکنی که در رویداد‌های آینده گلف LIV شرکت کند، «سرنوشت مشابهی» خواهد داشت.

در این دوره چارل شوارتزل، قهرمان سابق مسترز، با پیروزی در مسابقات انفرادی و تیمی، پاداش باورنکردنی ۴.۷۵ میلیون دلار آمریکا را به دست آورد. اولین جایزه ۴ میلیونی شوارتزل با درآمد او از چهار فصل گذشته تور PGA برابر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار