دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت : یکی از سیاست‌های دولت این است که در تقویم کشورمان هر ۳۱ استان روز خود را داشته باشند و روزی به نام آن‌ها در تقویم رسمی کشور وارد شود.

سید مجید امامی با اشاره به فعالیت شورا‌های فرهنگ عمومی در ۴۰۰ شهر و شهرستان، گفت : این شورا‌ها کانون برنامه ریزی‌های فرهنگی در منطقه خود هستند و باید به برنامه‌های آن‌ها توجه ویژه شود.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور متاسفانه به دلیل بی اهتمامی و بی توجهی دولت‌ها آنگونه که باید از ظرفیت این شورا‌ها استفاده نشده و حتی در برنامه ریزی و بودجه ریزی‌های استانی هم مورد توجه قرار نگرفته اند.

خوشبختانه تعامل شورا با نخبگان، دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی و هنری افزایش پیدا کرده و در آیین نامه جدید هم که به زودی تصویب می‌شود تعداد اعضای حقیقی شورای فرهنگ عمومی به ۱۲ نفر افزایش پیدا می‌کند.

این افزایش اعضای حقیقی یعنی تعامل هرچه بیشتر شورا با مردم و معتقدیم بدون تعامل با مردم برنامه ریزی برای امور آن‌ها امکان پذیر نیست.

امامی گفت: اولین چالش ما در شورای فرهنگ عمومی جهت بهسازی و تعالی فرهنگ عمومی هم شکاف موجود بین فرهنگ رسمی و عمومی است که باید با تعامل بیشتر با مردم از آن عبور کنیم.

در اولین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس، تنظیم و تدوین سند راهبری سبک پوشش ایرانی و اسلامی در دستور کار قرار گرفت که این سند هم اکنون در مسیر نهایی شدن در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

این سند عملا یک سند جامع و کامل در حوزه جایگاه مد و سبک لباس و پوشش است و بسیاری دغدغه‌ها در این حوزه در این سند پوشش داده شده است.

در کنار تدوین این سند اقدامات دیگری هم از جمله ارتقا جدی جشنواره مد و لباس فجر به عنوان فاخرترین رویداد مد و لباس کشور در دستور کار قرار گرفته تا بتواند سرمایه اجتماعی را برای طراحی ایرانی و فعال در کشور فراهم کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.