نخست‌ وزیر سوئد در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد نگرانی‌های آنکارا درباره پیوستن استکهلم و هلسینکی به پیمان ناتو را جدی تلقی می‌کند.

«ماگدالنا اندرسون» نخست‌ وزیر سوئد در اظهارات خود در کنفرانسی خبری به همراهی «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که نگرانی‌های آنکارا در قبال پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را جدی می‌گیرد.

به گزارش آناتولی، اندرسون در بخشی از اظهارات خود با بیان آنکه نگرانی‌های ترکیه درباره درخواست‌های سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو را «بسیار جدی» می‌گیرد، افزود: «سوئد و فنلاند تامین کننده امنیت منطقه و کل ناتو- از جمله ترکیه- خواهند بود.»

استولتنبرگ هم در سخنان خود تاکید کرد که نگرانی‌های امنیتی همه متحدان ناتو باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: «اندرسون آمادگی دولت سوئد برای رسیدگی به نگرانی‌های ترکیه را تایید کرد.»

دبیرکل ناتو در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات سوئد، فنلاند، ترکیه و ناتو گفت: «فکر نمی‌کنم وارد شدن به جزئیات این مذاکرات کمکی بکند، اما در هر حال این مذاکرات نشان می‌دهند که سوئد و فنلاند آماده هستند تا نگرانی‌های مرتبط با تروریسم را به‌طور ملموس برطرف کنند.»

شب گذشته نیز «سائولی نیینیستو» رئیس‌ جمهور فنلاند گفت اگر سوئد در مسیر صعود خود به بن بست برسد، فنلاند بدون سوئد به بلوک ناتو به رهبری آمریکا نخواهد پیوست.

سوئد و فنلاند درخواست رسمی خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را ارائه کرده‌اند. این دو کشور در ابتدای حمله نظامی روسیه به اوکراین موضع بی‌طرفانه‌ای داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
ناتو = شمشیر شیطان
آخرین اخبار