سالانه ۲۴۰ تُن توت فرنگی گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در مزارع این استان گفت: سالانه ۲۴۰ تُن توت فرنگی گلخانه‌ای تولید و روانه بازار می‌شود.

اکبر کرامتی گفت: ۲.۱۸ هکتار مساحت گلخانه های توت فرنگی استان است که با سیستم هیدروپونیک فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: محصول تولیدی این گلخانه ها اغلب در بازار داخلی مصرف می‌شود که امسال از لحاظ مساحت و تولید، از افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

کرامتی با بیان اینکه گلخانه‌های توت فرنگی استان اغلب در شهرستان ارومیه متمرکز هستند، گفت: عملکرد این گلخانه‌ها بسیار خوب است و ارقام کشت شده در این گلخانه‌ها کاماروسا، سابرینا، آلبیون و گاویتا است.

او گفت: در این واحدهای گلخانه‌ای برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم و ۴۴ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده‌ است.

به گفته او ، تولید توت‌فرنگی در گلخانه نسبت به فضای باز عملکرد بالایی دارد و محصول تولیدی دارای کیفیت عالی و عاری از آفات و بیماری است.

کرامتی گفت:به دلیل تولید خارج از فصل توت‌فرنگی‌های استان به قیمت بالایی به فروش می‌رسد و کشت توت فرنگی از جمله محصولات گلخانه‌ای است که توجیه اقتصادی بالایی دارد.

او گفت: کشت گلخانه‌ای در استان با هدف کنترل مصرف آب در بخش کشاورزی و افزایش عملکرد تولید در واحد سطح توسعه می‌یابد.
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی می گوید:با توجه به بحران دریاچه ارومیه و جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و بالابردن راندمان تولید کشت های متراکم و گلخانه‌ای مورد تاکید دولت بوده و در این راستا با ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای و پرداخت تسهیلات بانکی لازم برای احداث گلخانه از متقاضیان فعالیت در این زمینه حمایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.