رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد صنایع دفاعی اروپا باید «بسیار قدرتمندتر» شود چراکه این موضوع برای قاره اروپا ضرورت دارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) ضمن درخواست تقویت صنعت دفاعی اروپا گفت صنایع دفاعی اروپا باید «بسیار قدرتمندتر» شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در این خصوص گفت: در مقیاس نیاز‌های نظامی فزاینده با جنگ اوکراین، صنایع دفاعی اروپا باید «بسیار قدرتمندتر» شود و او «ارزیابی مجدد» هزینه‌های نظامی فرانسه خواستار شد.

رئیس جمهور فرانسه در حالی که نمایشگاه بین المللی دفاعی یوروساتوری را در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه افتتاح می‌کرد، گفت «به جلو حرکت نکنیم تا اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، زیاد هزینه کردن برای خرید در جا‌های دیگر نیز عقیده خوبی نیست».

مکرون در حالی این مطلب را عنوان کرد که بسیاری از کشور‌های اروپایی قصد و اراده خود را برای افزایش بودجه نظامی اعلام کرده اند.

او با تکرار درخواستی که پیش از این نیز در زمان ورود خود به کاخ الیزه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود، افزود «ما به تقویت صنعت و پایه صنعتی و فناوری دفاعی اروپا بسیار قوی‌تر و بسیار بیشتر از آن چیزی که ضرورت دارد، نیاز داریم در غیر این صورت وابستگی فردا را به وجود خواهیم آورد».

امانوئل مکرون افزود «این پایه اقتدار، استقلال اروپا و فرانسه را اگر بتوانیم با مشارکت‌ها بسازیم -که من آرزو می‌کنم این مشارکت جهانی باشد و من در اینجا شرکای غیر اروپایی زیادی را می‌بینم-، اما من دوست دارم مشارکت‌هایی را بسازم که دوست دارم، من وابستگی‌ها را که ما به طور گسترده و گاهی اوقات به طور روشمند آماده کرده ایم، کمتر دوست دارم».

رئیس جمهور فرانسه درباره وابستگی‌های نظامی فرانسه اعلام کرد «از وزیر (دفاع) و رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح درخواست کرده است در هفته‌های آینده قانون برنامه ریزی نظامی را با توجه به فضای ژئوپلیتیک موجود از نو ارزیابی کنند».

مکرون همچنین گفت فرانسه «در اقتصاد جنگی وارد شده است که من فکر می‌کنم در آن به طور پایداری خود را سازماندهی خواهیم کرد» و «نمی توان در آن با دستور زبانی که یک سال پیش وجود داشت، زندگی کرد».

رئیس جمهور فرانسه یادآور شد «ما در انتظار تغییرات راهبردی برای سرمایه گذاری مجدد نماندیم»، اما بالا گرفتن تهدید‌هایی که بحران اوکراین از ۲۴ فوریه آن را نشان داده است، «ضرورت بیشتر حرکت سریع تر، قوی‌تر و با کمترین هزینه را» را ایجاب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
اقای بابا نوعل مکار به همان دلایلی که تو به سلاح نیاز داری ایران هم نیاز داره. په تو اسلحه و مهمات اماده کنی که بریزی تو سر ما و یمن بعد ما برگ چغندریم؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
نقش پر رنگ فرانسه در کشتار مردم مظلوم یمن در محاصره. فرانسه که مهد ازادی در جهان است چه دشمنی با مردم یمن دارد؟
آخرین اخبار