دبیرکل انجمن صنفی صنعت پتروشیمی گفت: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای سال، ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه داشته اند و پیش بینی می‌شود امسال در مجموع حداقل ۱۵ میلیارد دلار ارز توسط پتروشیمی‌ها به کشور وارد شود.

آقای صالح آبادی گفت: با هماهنگی و توافقات خوبی که دیروز انجام شد قرار است، عرضه ارز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا با اجرایی شدن تصمیمات از امروز شاهد اثرات خوبی در بازار بودیم.  بانک مرکزی حمایت از صنعت و تولید به ویژه پتروشیمی را در دستور کار دارد و اگر مشکل تولید را حل کنیم قطعا به نفع اقتصاد کشور است.


بیشتر بخوانید


شرکت های پتروشیمی خریداری برای ارز خود ندارند

آقای مهدوی دبیرکل انجمن صنفی صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی صنعت پیشرو و مزیت اصلی کشور است. شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای سال، ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه داشته اند و پیش بینی می‌شود امسال در مجموع حداقل ۱۵ میلیارد دلار ارز توسط پتروشیمی‌ها به کشور وارد شود.

او می‌گوید: رشد قابل توجه ارز آوری این صنعت صرفا به دلیل افزایش نرخ‌های جهانی نبوده بلکه هم میزان تولید و هم میزان صادرات محصولات پتروشیمی افزایش قابل توجهی داشته و این روند افزایشی امسال با ورود واحد‌های جدید به مدار تولید تداوم خواهد داشت. الان هیچ واردکننده‌ای معطل ارز نیست و در بسیاری مواقع شرکت‌های پتروشیمی خریداری برای ارز خود ندارند و در صف منتظر می‌مانند تا ارزشان را بفروشند.

به گفته او، تصمیمات دیروز بانک مرکزی در خصوص عرضه ارز از سوی صرافی‌ها و صادرکنندگان یک گام رو به جلو بود و باید کاری کنیم تا موانع کمتر شده و صادرکنندگان راحت‌تر ارز‌های خود را به بازار عرضه کنند.  امیدواریم با نگاه جدید بانک مرکزی به حوزه واردات و صادرات در راستای کشف قیمت ارز بر اساس عرضه و تقاضا بزودی شاهد آثار مثبت باشیم و بازار به تعادل مناسبی برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار