معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ایلام باتوجه به غنای بالای فرهنگی و تاریخی می‌تواند به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل گردد.

 جواد واحدی در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: به دلیل وجود مرز مهران، استان ایلام همه ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر ایرانی و اتباع خارجی به‌ ویژه عراقی است که باید با تقویت زیرساخت‌های گردشگری، شرایط اقامت چندروزه این مسافران در استان فراهم شود.

او گفت: باید به استان‌های همسایه ایلام در کشور عراق به عنوان یک ظرفیت مهم برای معرفی و عرضه صنایع‌دستی و همچنین جلب گردشگری اتباع عراقی توجه بیشتری شود.

واحدی گفت: استان ایلام در حوزه صنایع‌دستی قابلیت‌های زیادی دارد که در صورت حمایت و تزریق تسهیلات پشتوانه موثری برای اشتغال‌زایی و رونق هنر در استان خواهد بود.

او گفت: باید به واحد‌های تولید صنایع‌دستی، تسهیلات ارزان‌ قیمت داده شود؛ همچنین برندسازی صنایع تولیدی دستی در استان یک ضرورت و نیاز اساسی است تا از طریق این برند‌ها صنایع‌دستی استان به دیگر نقاط شناسانده شود.

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.