مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی را فراموش کرده‌ایم، ما هرجا مردم را صدا زده و صادقانه از آن‌ها کمک خواسته‌ایم با کمترین هزینه، مشکلات را حل کرده‌ایم.

مسعود طهماسبی گفت: ۸ سال دفاع مقدس را مردم اداره کردند و پس از ان در برهه‌های مختلف همچون تحریم‌ها همواره مردم پای کار و در میدان بوده‌اند.

او گفت: شاید در بعضی شهر‌ها بستر مشارکت مردمی فراهم نباشد، لذا یکی از وظایف اصلی مسئولان فراهم‌سازی بستر مشارکت مردم در برنامه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است و در جا‌هایی که شرایط فراهم است می‌بایست از ظرفیت‌های مردمی در جهت حل مسائل و مشکلات استفاده نمود بنا براین اگر تعامل با مردم را محور اقدامات قرار دهیم، به موفقیت خواهیم رسید.

طهماسبی گفت: قرار نیست صفر تا صد مشکلات را یک شبه حل کنیم، باید اولویت‌بندی داشته باشیم؛ چراکه یکی از وظایف مدیر اولویت بندی است به این گونه که بدانیم کدام یک از مسائل و مشکلات بیشترین آسیب را ایجاد می‌کند و بتوانیم با منابع محدود مسائل و مشکلات دارای اولویت را سامان دهیم.

طهماسبی، نظارت همگانی را نیز مهم خواند و گفت: برای این نظارت باید چارچوبی مشخص شود که ان هم در گرو تعامل با مردم است؛ لذا مدیران در مجموعه نهاد‌ها و سازمان‌ها و شورا‌ها باید به این وظایف عمل کرده و زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند.

او گفت: امروز علی رغم همه محدودیت‌هایی که در زمینه منابع وجود دارد، همه ارکان نظام و دستگاه‌ها پای کار هستند و باید با برنامه ریزی و اولویت بندی مسائل یکی پس از دیگری را حل نمود.

طهماسبی گفت: شهردارانی که مسوولیت این نهاد مهم و تاثیرگذار را می‌پذیرند باید بتوانند وضع موجود را مدیریت کنند و روند توسعه شهر را تسریع کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس گفت: امسال در حوزه ماشین آلات و اعتبارات شرایط بهتری رقم خواهد خورد.

او به جنبه نظارتی شورا اشاره و گفت: بموجب قانون، جنبه نطارتی شورا نباید مخل امور اجرایی شود و در انجام خدمات دستگاه‌ها خللی وارد کند.

او گفت: در قانون شورا‌ها با همه نواقص، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و یکی از رسالت‌های مهم اعضای شورا‌ها استفاده از این ظرفیت‌ها و تسهیل و تسریع سرمایه گذاری در شهرهاست.

طهماسبی گفت: مدیران شهری تلاش کند ظرفیت‌های شهر‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را به فرصت تبدیل کنند، همچنین چالش‌ها را رصد کرده و در نهایت بر اساس برنامه محوری حرکت کنند چراکه با بی‌برنامگی به جایی نخواهیم رسید.

او با تاکید بر لزوم شناسایی چالش‌ها و فرصت‌ها گفت: افق‌های یک ساله و پنجساله را تعیین کنیم و بر اساس آن با برنامه محوری حرکت کنیم و در خلال موضوعات روزمره توجه داشته باشیم که به سمت اهداف‌مان حرکت کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری فارس با اشاره به اینکه ما باید در چارچوب قانون حرکت کنیم، گفت: عملکرد ما در مسوولیت‌هایی که بر عهده داریم مبنای ارزیابی ما خواهد بود افزود باید به نحوی عمل نماییم که در پایان مسوولیت با افتخار آن را به فرد بعدی تحویل دهیم.

او به دیدگاه برخی از افراد، به منابع مالی شهرداری‌ها و انتظار کمک شهرداری‌ها در همه حوزه‌ها اشاره و گفت: منابع شهرداری صرفاً باید در حوزه شهری صرف شود و هزینه کردن منابع شهرداری در خارج از حوزه شهرداری جایز نیست این حکم شرعی و قانونی است لذا برخی از اشخاص که تکالیف خود را به عهده شهرداری می‌گذارند، باید به وظایف قانونی خود برگردند.

او گفت: شورا و شهرداری باید در یک فضای منطقی تصمیم گیری نموده و با برنامه ریزی به سمت اهداف از پیش تعیین شده حرکت کنند تا رضایتمندی که مد نظر مردم است، حاصل شود.

این مسئول با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌بر حاکم شدن فصای عدالت‌محوری بر جامعه گفت: شهرداران نگاه عدالت‌محوری را سر لوحه کار خود قرار دهند و در انجام اقدامات با رعایت عدالت به همه نقاط شهر به ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای توجه کنندتا مردم این نگاه را درک کنند.

طهماسبی در ادامه خواستار برقراری ارتباط رو در رو و نزدیک شهرداران و اعضای شورا با مردم شد و گفت: منابع محدود است، اما با مدیریت، رعایت عدالت، ارتباط نزدیک با مردم و حرکت به سمت هدف با برنامه‌ریزی مشکلات حل خواهد شد.

او در بخش پایانی سخنانش بر لزوم سرمایه‌گذاری در شهر‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: باید دیدمان را تغییر دهیم، ظرفیت‌های شهر را بشناسیم، با چالش‌ها آشنا شویم و در راستای سرمایه‌گذاری برای درآمد پایدار برآییم.

او با بیان اینکه هر شهری باید اطلس سرمایه‌گذاری داشته باشد، گفت: ظرفیت‌های بالقوه باید تبدیل به بالفعل شوند، شهرداران باید ایجاد ثروت کنند و در نهایت از تسهیلاتی که به آن‌ها اختصاص خواهیم داد، جهت پیشرفت و توسعه شهر‌ها استفاده کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه از تلاش‌های شهرداران قبل تقدیر شده و شهرداران جدید فراشبند و دهرم معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.