مدیرکل اشخاص حقوقی سازمان ثبت گفت: ۸۰ درصد فرآیند الکترونیکی شدن اسناد، اجرایی شده است، برای تکمیل این فرآیند باید سایر دستگاه‌ها همکاری کنند.

مدیرکل اشخاص حقوقی سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: با توجه به ابعاد مختلف موضوع اسناد الکترونیک، یک فرآیند الکترونیکی باید برای آن در نظر گرفته شود که این فرآیند الکترونیکی شامل احرازهویت، تصدیق اصالت اشخاص و قسمت اعظم آن که مندرجات و محتویات الکترونیکی است.

به گفته بهرام حسن‌زاده در سازمان ثبت و اسناد کشور برای امضا الکترونیکی در چند مرحله اقدام صورت گرفته و بحث تصدیق اصالت الکترونیک که یک کد رهگیری برای متقاضی است در حال اجراست، یعنی در یک فرآیند جامع، قرار است تبدیل به یک سند الکترونیکی شود.

او گفت: یکی از محاسن اسناد الکترونیکی این است که تمام جزئیات سند از صدور تا وکالتنامه اطلاع داده می‌شود و تمام تغییرات در سند برای ذی‌نفع اصلی پیامک می‌شود و تا تایید نکند، اقدامی انجام نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار