سرپرست شرکت گاز استان ایلام گفت: برنامه فرهنگی پاکسازی پارک سراب ایلام با هدف ترویج و توسعه فرهنگ حفاظت و استفاده صحیح از محیط زیست، تقویت حس مشارکت و مسئولیت‌پذیری کارکنان در حفاظت از محیط انجام گرفت.

محمود کشاورز گفت: شرکت گاز استان ایلام همگام با توسعه گازرسانی و تامین گاز ایمن و پایدار، صیانت از محیط زیست را در اولویت قرار داده و فرهنگ سازی، آموزش و حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه ملی را ضروری می ‏داند.

او با بیان اینکه این شرکت همچون سالیان گذشته در هفته محیط زیست اقدام به برگزاری برنامه‏ هایی جهت نکوداشت این هفته نموده است، گفت: همزمان با هفته محیط زیست این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه اجرای اینگونه برنامه‌ها می‌تواند تاثیر فراوانی در حفظ و نگهداشت طبیعت، محیط پارک‌ها و فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه از حیث عدم رها‌سازی زباله‌ها در محیط اطراف داشته باشد، گفت: در این برنامه ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زباله و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در پارک ملت ایلام جمع آوری و با هماهنگی با شهرداری ایلام به محل جایگاه دفع زباله این منطقه منتقل شد.

کشاورز با بیان اینکه پاکسازی طبیعت و مناطق عمومی همچون پارک‌ها از سوی گروه‌های مردمی یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ توجه به محیط‌زیست است، گفت: محیط‌زیست به عنوان سرمایه ملی، متعلق به نسل امروز و آینده و امانتی ارزشمند در دستان ما است که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ‌سازی و آموزش در این مسیر ضروری است.

او یکی از راهکار‌های موثر در صیانت از سرمایه‌های محیط‌زیستی را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: برای نجات و حفظ محیط‌ زیست از تهدیدات گوناگون باید فرهنگ توجه به اهمیت و ارزش محیط‌زیست سالم بین آحاد مردم ایجاد و تقویت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.