معاون اجرایی رئیس جمهور برای بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان فارس سفر می کند.

طی برنامه‌های اعلام شده صولت مرتضوی سه شنبه به استان فارس سفر می کند.

اهداف این برنامه بررسی اجرایی مصوبات هیأت دولت در استان فارس است.

مهر ماه سال ۱۴۰۰ بود که آیت الله رئیسی رییس جمهور به همراه اعضای هیأت دولت به استان فارس سفر کرد.

در این سفر مصوبات زیادی برای توسعه استان فارس در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو، نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  به تصویب رسید.

در حوزه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مصوباتی از جمله تکمیل موزه دفاع مقدس، مشارکت وزارت دفاع در تکمیل آزادراه شیراز اصفهان، احیای ورزشگاه‌های موجود در پادگان‌های شیراز و استان و تهیه تجهیزات اطفا حریق در استان فارس به تصویب رسید.

در حوزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری، مساعدت به دانشکده نفت دانشگاه شیراز، تجهیز مرکز رشد لارستان این مصوبات تصویب شد.

تصویب طرح‌هایی از جمله توسعه خط غربی شماره یک قطار شهری شیراز و تکمیل خط دوم قطار شهری شیراز، تقویت ناوگان اتوبوسرانی شیراز، مشارکت جهت بازآفرینی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) و تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان فارس از مصوبات این سفر در حوزه وزارت کشور بود.

تکمیل راه شیراز- بوشهر- عسلویه، تکمیل آزادراه شیراز- اصفهان با مشارکت وزارت دفاع، تسریع در تکمیل کمربندی شمال شرق به شیراز، تکمیل بزرگراه دشت ارژن، قائمیه تنگ بوالحیات، تکمیل ۵۰ کیلومتر از محور جهرم، لار و احداث باند دوم محور فیروزآباد جم، تکمیل ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نیریز قطرویه، تکمیل ۱۶ کیلومتر از بزرگراه فسا، داراب، تکمیل ۵ کیلومتر از محور مرودشت، درودزن، بهسازی ۸ کیلومتر از جاده قدیم فسا به داراب، تکمیل ۹ کیلومتر از محور لار بستک، تکمیل ۶ کیلومتر قطعه اول باند بابامیدان به گچساران و تأمین زمین مورد نیاز و پرداخت تسهیلات برای ۱۱۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی، رفع نقاط حادثه خیز استان با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان، تهیه و تصویب طرح تفصیلی مجموعه ۵۷ هکتاری حرم حضرت شاهچراغ (ع) از مصوبات سفر هیأت دولت در وزارت راه و شهرسازی بود.

در این سفر ۱۰۰ مصوبه برای همه دستگاه‌های اجرایی استان فارس تصویب شد که ۶۵ مصوبه سفر رئیس جمهور به فارس امسال اجرایی می شود.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار