تکمیل طرح دو بانده شدن محور باباحیدر به کوهرنگ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آقای ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح دو بانده شدن محور باباحیدر به کوهرنگ به طول ۴۰ کیلومتر در صورت تأمین اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی تا دو سال دیگر آماده بهره‌برداری است.

ساخت این پروژه از سال ۹۷ با اعتبارات استانی آغاز شد، ولی با توجه به محدودیت اعتبارات پیشرفت قابل توجهی نداشت.


بیشتر بخوانید


همچنین تداخل خط لوله آب کوهرنگ به شهرکرد از دیگر مشکلات این محور بود که علیرغم تعهد آب منطقه‌ای در خصوص جابجایی آن از حریم جاده، اقدام موثری صورت نگرفت و باعث افزایش هزینه‌های راهسازی و همچنین جابجایی تیر‌های برق شد.

پارسال مجوز ماده ۲۳ این محور صادر و امکان استفاده از اعتبارات ملی فراهم گردید.

در حال حاضر دو قطعه به طول ۹ کیلومتر در دست اجراست.

تسهیل عبور و مرور، کاهش تصادفات، افزایش زیرساخت‌های گردشگری منطقه کوهرنگ، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت از مزایای دو بانده شدن محور باباحیدر به چلگرد است.

محور بابا حیدر به کوهرنگ از مسیر‌های پرتردد استان چهارمحال و بختیاری است که دوبانده شده آن از مدت‌ها قبل مطالبه مردمی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
دو خطه شدن این مسیر ترانزیتی و گردشگری به حفظ جان و مال و صرفه جویی در وقت و زمان و عمر مسافران و گردشگران و صرفه جویی در سوخت و کاهش مسیر گردشگری استانهای بیابانی مرکزی و مرکز کشور به سرزمین چشمه ها و آبشارهای خروشان و جوشان و سرزمین رودهای بلند و همیشه رونده و پویای ایران و سرزمین قلل بلند و یخچالها و دستهای سرسبز ،خواهد شد و همه ما مردم با ایمنی و اطمینان بیشتر به این استان و شهرستان توریستی سفر میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
تقسیم این مسیر به چند فاز و چند قسمت و گرفتن چندین پیمانکار خوشنام در به پایان رسیدن هر چه زودتر این جاده توریستی و گردشگری ملی با توجه به کوتاه بودن فصل گرم و ساخت و ساز در استان ضروری است حداقل زیر ساختها و بهسازی و هموار کردن مسیر و احداث پل در طول این مدت میتواند صورت گیرد.
با آرزوی رشد و پیشرفت گوشه گوشه استان زیبایمان چهارمحال و بختیاری و گوشه گوشه ایرانزمین.
آخرین اخبار