معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از میزبانی منطقه‌ای دوره بازآموزی امدادی ویژه بانوان جمعیت هلال احمر در استان خبر داد.

محمد امیرخانی گفت: دوره بازآموزی امدادی ویژه بانوان جمعیت هلال احمر با حضور نماینده سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از اعضای شورای معاونین استان در محل مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.

به گفته او، این دوره به مدت ۶ روز در حال برگزاری است و ۴۰ نفر از استان‌های بوشهر، خوزستان، لرستان، کرمان، فارس، مرکزی، یزد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی حضور یافتند.

امیرخانی می‌گوید: در این دوره فراگیران موضوعات آموزشی تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی، اسکان (سر پناه اضطراری)، حمایت‌های روانی و اجتماعی، بهداشت آب وتغذیه در شرایط اضطراری را مرور می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه برگزاری دوره بازآموزی ویژه بانوان جمعیت هلال احمر نیز گفت: ارائه خدمات با کیفیت امداد و نجات بخش مهم و رسالت جمعیت هلال احمر است.

او می‌گوید: آموزش، پایه و اساس ارائه هرنوع خدمت پایدار است و میزان رضایتمندی خدمت گیرندگان با کیفیت خدمات ارائه شده ارتباط مستقیم دارد.

رضا فلاح به تقویت، تجهیز و ارتقای ظرفیت‌های علمی و عملیاتی تیم‌های امدادی تاکید کرد و گفت: آموزش‌های ارائه شده باید به گونه‌ای باشد که نیاز‌های آسیب دیدگان در حوادث را پاسخ مطلوب دهد.

به گفته او، حضور تیم‌های کارآمد و مجهز امدادونجات در هر استان و شهرستان بسیار مهم و اطمینان بخش است.

فلاح به اهتمام جدی جمعیت هلال احمر به مقوله مهم آموزش و توانمندسازی نجاتگران اشاره کرد و می‌گوید: طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و بازآموزی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرارگرفته است.

به گفته او هرچه میزان توانمندی نجاتگران و امدادگران افزایش یابد، قطعا فرآیند اجرای عملیات‌های امدادونجات با دقت، سرعت و اطمینان بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تخصص، نیاز جامعه، وظیفه و مسئولیت قانونی و منابع لازم چهار فاکتور مورد نیاز برای انجام درست و مؤثر یک فعالیت خوب و موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.