تمایل کارخانه‌های کره‌جنوبی برای جایگزینی انسان با ربات‌ها

قوانین حقوق کارگر در کره جنوبی، کارخانه‌های این کشور را به سمت جایگزینی نیروی انسانی با ربات‌ها متمایل کرده است.

با توجه به آیین نامه‌ای جدید در کره جنوبی که می‌گوید مدیریت یک کارخانه به دلیل جراحت کارگر به زندان خواهد افتاد، کارخانه‌های این کشور به فکر استفاده بیشتر از ربات‌ها افتاده اند.

بر اساس گزارش interestingengineering، در ژانویه قانونی به نام قانون مجازات بلایای جدی در کره جنوبی اجرایی شد. در مقررات جدید اگر کارگران در حین کار جان خود را از دست بدهند یا صدمات جدی ببینند، دادگاه‌ها می‌توانند مدیر عامل یا مدیران بلندپایه شرکت و کارخانه‌ها به جریمه‌های سنگین محکوم کنند یا حتی آن‌ها را به زندان بفرستند.

افزایش سرمایه گذاری در ربات‌ها

بر اساس گزارشی که مجله فناوری Rest of the World در ۶ ژوئن منتشر کرده، وضع این قانون جدید باعث افزایش سرمایه گذاری روی ربات‌ها در کشور کره جنوبی شده است.

کیم یونگ رائه، مدیرعامل «اسپیفاکس»، بزرگترین تولید کننده خازن کره جنوبی، می‌گوید در طول فعالیتشان همیشه مجبور بوده اند راه‌هایی برای اینکه جلوتر از بقیه باشند پیش بگیرند که اتوماسیون گام بعدی آن‌ها در این فرآیند است.
قانون جدید در کره جنوبی باعث شده شرکت‌ها به دنبال گزینه‌هایی برای کاهش تعداد کارگران خود باشند و یا تعداد کارگران خود را به صفر برسانند.

جونگ جین وو، استاد دانشگاه ملی علم و فناوری سئول که در مورد ایمنی شغلی مطالعه می‌کند معتقد است که شرکت‌ها در حال حرکت به سمت کاهش نیروی کار هستند.

گام مهم شرکت‌ها برای جایگزینی نیروی انسانی با ربات‌ها

قانون مذکور در ابتدا به عنوان یک گام مهم و رو به جلو برای حقوق کارگران مورد استقبال قرار گرفت. اما شرکت‌ها نسبت به آن واکنش نشان دادند و اعلام کردند که مجرم شدن مدیر شرکت‌ها در اتفاقاتی که از کنترل آن‌ها خارج است، ناعادلانه خواهد بود. آن‌ها اکنون تمایل زیادی دارند که نیرو‌های انسانی خود را تا بیشترین حد ممکن با ربات‌ها جایگزین کنند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار