طرح های آبرسانی مربوط به روستای یانبلاغ مراوه تپه به دلیل تمایل نداشتن پیمانکاران به شرکت در مناقصه روی زمین مانده است.

خواجه رئیس شورای اسلامی روستای یانبلاغ بخش گلیداغ مراوه تپه گفت: روستای یانبلاغ بزرگترین روستای شهرستان مراوه تپه است و دو هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد.

او گفت: آب روستا از چشمه تامین می‌شود و منبعی برای ذخیره آب نداریم، همچنین خط انتقال شبکه آب به داخل روستا فرسوده است.

خواجه می‌گوید: آب مورد نیاز مردم روستا سهمیه بندی می‌شود چراکه یک منبع آب داریم که باید پر شود و به تمام ۲ هزار و ۶۰۰ نفر روستا آب برسد.

سارلی مدیر آب و فاضلاب مراوه تپه درباره وضعیت آبرسانی در این روستا گفت: آب این روستا از ۳ دهنه چشمه با توان ۲ و نیم لیتر بر ثانیه تامین می‌شود در حالی که نیاز آبی روستا ۴ و نیم لیتر بر ثانیه است.

او گفت: در زمستان که مصرف آب کمتر است مشکل کم آبی کمتر خود را نشان می‌دهد، اما در تابستان با توجه به افزایش مصرف آب و کمتر شدن آبدهی چشمه‌ها مشکل کم آبی بیشتر نمایان می‌شود.

سارلی گفت: برای این روستا مخزن ۲۰۰ هزار لیتری آب در نظر گرفته شده و چندین مرحله مناقصه برگزار شده است تا پیمانکار آن مشخص شود، اما به دلیل استقبال نکردن تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

او گفت: مناقصه انتخاب پیمانکار برای بهسازی سه دهنه چشمه که آب روستا را تامین می‌کند هم به زودی برگزار می‌شود.

سارلی گفت: چشمه جدیدی در نزدیکی روستا شناسایی شده است و برای بهره مندی روستاییان از آب این چشمه ۲۰۰ متر لوله اختصاص داده شده است که دبی آب به روستا افزایش پیدا کند.

او گفت: به دلیل نوسانات بازار پیمانکاران علاقه‌ای به شرکت در مناقصه ندارند از این رو مناقصات مربوط به تکمیل طرح‌های آبرسانی این روستا با تاخیر مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.