امروز صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه بین کشور‌های عراق و ایران و لزوم حفظ آثار باستانی از سرقت بیگانگان

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی از ماموریت حفاظت از آثار باستانی و میراثی کشور را در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی وزیر ارشاد گفت: در تفاهم‌نامه بین کشور ایران و عراق موضوع حفظ آثار باستانی از سرقت‌های صورت گرفته گنجانده شده است.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی از ماموریت حفاظت از آثار باستانی و میراثی کشور را در وزارت گردشگری و میراث فرهنگی دنبال می‌کنیم.

پیش از  این، وزیر فرهنگ عراق گفته بود، این سازمان در تلاش است جاذبه‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران را به مردم جهان معرفی کند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دو قرن اخیر کشور ما هم به دلیل برخورداری از سابقه تمدنی در معرض سرقت آثار باستانی از سوی غربی‌ها بوده است.

ناظم، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق گفت: فقط آثار باستانی کشور عراق با قاچاق رو به رو نیست، بلکه تابلو‌های جدید هنری هم سرقت و قاچاق شدند. ما طی دو سال اخیر در وزارت فرهنگ عراق سیاستی به نام استرداد آثار فرهنگی را در نظر گرفتیم.

به گفته وزیر فرهنگ کشور عراق، ما در عراق قانون جرم‌انگاری قاچاق آثار باستانی و هنری را تصویب کردیم و در سال ۲۰۲۱ موفق شدیم هزاران قطعه باستانی به کشور بازگردانیم.

برچسب ها: وزیرارشاد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار