مهم‌ترین حوادث ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پرادو ۴۰ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک سواری پرادو قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در یکی از خیابان‌های شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت‌زنی در بلوار فرهنگ‌شهر شیراز به یک سواری پرادو که در حال حرکت بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که مدل خودرو با سیستم مطابقت ندارد و اتاق تعویض و موتور نیز دستکاری شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو قاچاق ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف بیش از ۳۰۰ کیلو مواد مخدر در شهرستان نی ریز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۳۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت مزدا در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به همراه کارکنان انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی کرمان-شیراز به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

مواد مخدر

او گفت: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۳۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

قاچاقچیان تریاک در جهرم زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی جهرم گفت: با دستگیری ۵ قاچاقچی ۱۱۸ کیلو تریاک توسط ماموران این فرماندهی کشف شد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی جهرم هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی در یک اقدام ضربتی به دو دستگاه پژو ۲۰۶ و پیکان بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از وانت پیکان‌بار ۷۰ کیلو و از سواری پژو ۴۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۵ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۱۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شده است، گفت: هر ۵ نفر قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ رزمجویی گفت: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف کود شیمیایی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ برق داراب با اقدامات فنی و تخصصی از دپوی مقدار زیادی کود شیمیایی قاچاق در یک انبار مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار یک هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش کود‌های مکشوفه را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: انبار مذکور پلمب و در این خصوص یک نفر به مرجع قضائی معرفی شد.

موتورسیکلت قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

او گفت: پس از بررسی مدارک مشخص شد که موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه در این خصوص راکب دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش موتورسیکلت قاچاق برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

قاتل و همدستش در خفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری قاتل و همدستش خبر داد که با ضربات سلاح سرد فردی حدودا ۳۵ ساله را به قتل رسانده بودند.

سرهنگ یوسف احمدی گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در ۱۶ بهمن‌ماه پارسال در شهرستان خفر و متواری شدن ضاربان، ماموران انتظامی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

عاقبت متهم

او گفت: ماموران از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و قاتل و همدستش که ۲۸ ساله بودند عرصه را بر خود تنگ و خود را به پلیس معرفی کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه متهمان علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی عنوان کردند، گفت: قاتل و همدستش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

موتورسیکلت سرقتی از گیلان در فسا کشف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت با سابقه سرقت از شهرستان املش از توابع استان گیلان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی پاسگاه کوشک قاضی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در یکی از محلات پارک بود مشکوک شدند.

او گفت: در بررسی انجام شده توسط کارشناس پلیس و استعلام از سامانه، مشخص شد شماره درج شده بر روی بدنه مخدوش است و موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان املش استان گیلان دارد.

فرمانده انتظامی فسا گفت: موتورسیکلت مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و اقدامات تخصصی جهت دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد.

بازداشت سارق مسلح در شیراز پس از ۴ سال

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارق مسلح و محکوم متواری پس از ۴ سال در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع ۴ فقره سرقت مسلحانه منزل در سال ۹۸ در شیراز، متهم در همان سال توسط کارآگاهان زبده پلیس آگاهی دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مقام قضائی می‌شود.

او گفت: پس از سیر مراحل قضائی سارق مسلح به ۳۸ سال حبس محکوم می‌شود که پس از گرفتن مرخصی متواری و خود را مخفی می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: مجددا حکم دستگیری او در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و پس از شناسایی طی یک عملیات ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه لازم در بررسی سوابق متهم سرقت مسلحانه، ضرب و جرح و نزاع و درگیری به چشم می‌خورد، خطاب به سارقان و هنجارشکنان گفت: امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز پلیس است و قطعا با قاطعیت هر چه تمام‌تر با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار