مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت: مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه در دو ماهه اول امسال در استان قم با افزایش ۱۴ برابری مواجه بوده‌است.

حسین زند گفت: پیرو تصمیم‌های اتخاذ شده در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه از ابتدای امسال توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کود‌های مذکور توسط کشاورزان استان هستیم به گونه‌ای که میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ برابر افزایش داشته‌است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت: هر چند میزان متوسط مصرف کود‌های مذکور همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی امسال نسبت به سنوات اخیر بی سابقه و بیان کننده یک سال پر مصرف در نهاده‌های کشاورزی می‌باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت: افزایش معنادار مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه امسال منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه خواهد شد.

زند دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای دقیق و کامل نظام کنترل کیفی کود‌های شیمیایی یارانه‌ای توسط این شرکت در استان، گفت: کلیه فرایند تامین، توزیع و مصرف کود‌های شیمیایی یارانه‌ای تدارک و توزیع شده توسط دولت در چهارچوب "سامانه کنترل کیفی" و با نظارت و کنترل دقیق و کامل صورت می‌گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار