درپی افزایش قیمت مواد غذایی در جهان

از هر ۶ آلمانی ۱ نفر وعده‌های غذایی خود را کاهش می‌دهد

روزنامه آلمانی بیلد اعلام کرد که از هر ۶ آلمانی ۱ نفر برای صرفه جویی در هزینه‌ها ۱ وعده غذایی خود را حذف می‌کند.

به دنبال افزایش مواد غذایی در جهان در پی بحران اوکراین، بر اساس نظرسنجی‌های روزنامه آلمانی بیلد، تقریبا از هر شش آلمانی یک نفر مجبور است برای تامین مخارج زندگی خود، یکی از وعده‌های غذایی خود را حذف کند. از بین افرادی که در این نظر سنجی شرکت کردند، ۱۳ درصد از اینکه در آینده دچار چنین وضعیتی شوند، ابراز نگرانی کردند.

در میان شرکت کنندگان در نظرسنجی، خانواده‌هایی که درآمدشان کمتر از ۱۰۰۰ یورو (۱۰۵۲ دلار) است، بیشترین آسیب را متحمل شده اند. به طوریکه ۳۲ درصد از آن‌ها به دلایل مالی مرتباً مجبور به حذف وعده‌های غذایی شده‌اند.

۴۲ درصد از کسانی که در این نظرسنجی‌ها شرکت کردند، اعلام کردند که به دلیل مشکلات مالی مجبور شده اند در مصرف مواد غذایی صرفه جویی کنند یا وعده‌های غذایی خاصی را از سفره‌های خود حذف کنند. ۴۱ درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کردند که سعی می‌کنند بیشتر از فروشگاه‌هایی که تخفیف دارند خریداری کنند تا بتوانند پول بیشتری پس انداز کنند.

کلاوس مولر، رئیس آژانس فدرال آلمان در این خصوص گفت: اگر آلمان واردات گاز از روسیه را قطع کند، ذخیره گاز آن‌ها تا پایان تابستان و نهایتا تا اوایل پاییز پایان خواهد یافت و سپس همه ذخایر این کشور تمام می‌شود و برلین چنین شرایطی را دوست ندارد.

چندی پیش از این نیز آلمان به شهروندان خود توصیه کرد که در صورت تحریم گاز طبیعی روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین، تا جایی که می‌توانند دوش آب گرم نگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۲:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
جای این مضخرفات از رکورد دلار تو کشور خودمون تیتر بزنید شده 32 ت تیم انقلابی دولت در خواب اجناس هر روز گرون میشه... درد از خودمون دوا کنیم همش دنبال اینیم کجا چه اتفاقی افتاد سریع گندش کنیم که بگیم ببین طرف تو امریکا تو فقر و بدبختیه بابا فقر بد بختی همینجاست
آخرین اخبار