رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان با اقدام‌های صورت گرفته و تسهیل امور واحد‌های تولیدی به ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است.

رامین صادقی گفت: این آمار با وجود برگزاری نشست‌های هفتگی ستاد تسهیل با هماهنگی استانداری اردبیل و بازدید مستمر از واحد‌های تولیدی دارای مشکل و یا راکد محقق شد؛ در حالی که چند سال پیش سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال بسیار پایین بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تلاش داریم با برنامه‌ریزی سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان اردبیل را حدود چهار تا پنج درصد ارتقا دهیم و به متوسط کشوری برسانیم که در حال حاضر ۳۴.۵ درصد است و با این اقدام اردبیل نیز جزو استان‌های صنعتی محسوب خواهد شد.

صادقی با اشاره به تعهد اشتغال سالانه دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی گفت: پنج و ۵۰۰ مورد برای سال گذشته تعهد اشتغال داشتیم که ۶ هزار و ۸۹۱ اشتغال دارای بیمه در واحد‌ها و صنوف تولیدی محقق شد.

او می‌گوید: پیش‌تر تسهیلات تنها به واحد‌های تولیدی اختصاص می‌یافت، اما با کمک بانک‌های عامل سال گذشته صنوف تولیدی نیز مورد توجه قرار گرفتند و در نتیجه اشتغال ایجاد شده توسط آن‌ها همپای بخش صنعت پیش رفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزایش ظرفیت تولید و احیای واحد‌های تولیدی راکد را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته در نتیجه احیای واحد‌های راکد ۴۷۵ اشتغال جدید و ۵۵۱ اشتغال هم از محل افزایش ظرفیت تولید ایجاد شد.

بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد با اشتغال بیش از ۲۶ هزار نفر فعال هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.