سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری نشست غیرعلنی مجلس خبر داد.

آقای موسوی گفت: مجلس امروز در این نشست وضعیت تأمین کالاهای اساسی و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را با حضور ۳ عضو هیئت دولت بررسی می‌کند.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان برخلاف مصوبه شورای عالی کار، در روزهای گذشته با انتقاد مواجه شده است.

وزارت رفاه به تازگی اخیراً اعلام کرده مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دولت هم مصوبه کرده حقوق حداقلی‌بگیران، بازنشسته‌ها، از کار افتاده‌ها و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد.

پیشتر شورای عالی کار تصویب کرده بود میزان دریافتی معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل افزایش ۵۷.۴ درصدی داشته باشد. بر اساس این مصوبه، حقوق این گروه نباید از حدود ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

۲۱ خرداد ماه رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفته حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷ درصد افزایش پیدا خواهد کرد؛ این در حالی است که پیشتر قرار بود حقوق بازنشستگان سایر سطوح هم بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار ۳۸ درصد افزایش پیدا کند.

آقای دهقان کیا گفت: متأسفانه این رقم به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و مورد نقد و انتقاد بازنشستگان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
25 خرداد شد و حقوق بازنشستگان اضافه نشد آه آه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
25 خرداد شد و حقوق بازنشستگان اضافه نشد آه آه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
از باشگاه خبرنگاران جوان و کلیه عوامل خبری بخش اجتماعی که بطور مداوم موضوع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پیگیری و پوشش می دهند کمال تشکر را دارم. باور دارم حقوق بازنشستگان متوسط بگیر بایستی منطبق بر مصوبه قانونی شورای عالی کار یعنی 38 درصد به علاوه 515 هزار تومان به اجرا گذاشته شود، و البته تلاش شما در باشگاه خبرنگاران جوان برای رساندن صدای بازنشستگان، از مسیرهای مجاز و قانونی که دشمنان را ناکام می نماید،، به گوش قوای مقننه و قضاییه بسیار مهم و ارزنده خواهد بود. لطفاً تا رسیدن به نتیجه مطلوب صدای عادلانه بازنشستگان باشید. بسیار متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
دولت حتی در صورت ابلاغ خود، عملی غیر قانونی و غیر شرعی و خلاف حق الناس انجام داده است. بهتر است نمایندگان محترم مجلس با پیگیری جدی حقوق حقه بازنشستگان متوسط بگیر، مصوبه شورای عالی کار را عادلانه به اجرا بگذارند و به بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی یعنی دولت با 500 هزار میلیارد تومان بدهی، تذکر لازم را جهت عدم دخالت در این صندوق مستقل و متعلق به بیمه پردازان خود را بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
از صد درصد همسان سازی برای همه بازنشستگان پارسال ۷۵ درصد برای تامین اجتماعی عمل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کند بانیان وضعیت مردم را .خدا لعنت کند اونایی را که باعث شدن مردم ما به این روز بیفتن.خدا لعنت کنه .به خدا به خاک سیاه نشستیم .اخه با 10درصد خداوکیلی چکار کنیم . بخدا بیچاره شدیم. دیگه کمرمون داره میشکنه زیر بار گرونی بی حساب و کتاب و بدون مدیریت و افسار گسیخته.
Iran (Islamic Republic of)
رودلف آرزو
۱۱:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام و با احترام به تمامی مسولین.
جهت اطلاع حقوق خرداد پرداخت شد ولی بدون هیچ تغییری و هیچ اضافه حقوق.
با این شرایط بوجود آمده از گرانی خرید من ار یک بغالی قبلا مبشد ۷۰ هزار تومان ولی در حال حاضر همان خرید را باید ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کتم.
در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
مجلس.....؟؟؟؟؟نمایندگانی که از گرفتن حق خود عاجزند ,حق ملت را نمی توانند بگیرند!یا خود را بخواب زده اند......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بازنشستگان کشوری رو هم دریابید...فرقی نداره تامین اجتماعی و کشوری لشکری..همه زیر خط فقر حقوق میگیرن..با تورم ۲۰۰ درصدی افزایش حقوق ۱۰ درصد..کجا خودتون ببینین با این میزان حقوق چند روز میتونین امورات زندگی رو اداره کنین
آخرین اخبار