عمل جراحی پیچیده برای خارج کردن یک توده نادر از صورت بیمار در زاهدان انجام شد.

محمدرضا میرادی  گفت: بیمار خانمی ۳۳ ساله بود که پس از انجام بیوپسی و تشخیص آملوبلاستما در بخش جراحی فک و صورت بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان بستری و تحت درمان قرار گرفت.

او گفت: پس از انجام مشاوره‌های تخصصی و تصویر برداری‌های متعدد، تیم پزشکی تصمیم به انجام عمل جراحی گرفتند و بر همین اساس صبح روز شنبه ۲۱ خرداد ماه طی یک عمل جراحی بسیار سخت و پیچیده ۵ ساعته این تومور با موفقیت از صورت بیمار خارج شد.

به گفته رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) این عمل جراحی توسط دکتر سیروس ریسباف، متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی زاهدان انجام شد و مدیریت عملیات بیهوشی این عمل جراحی نیز بر عهده دکتر حسن عنایتی متخصص بیهوشی و دیگر عضو هیئت علمی دانشگاه بود.

او گفت: این عمل جراحی جنبه آموزشی نیز داشت و در تمام زمان انجام عمل جراحی دستیاران تخصصی جراحی فک و صورت نیز در فرایند عمل جراحی مشارکت و حضور داشتند.

گفتنی است: بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) علاوه بر مرکز ارجاعی حوادث و سوانح استان (Trauma Center) دارای بخش‌های درمانی و تشخیصی متعددی شامل اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، سوختگی، داخلی اعصاب، جراحی فک و صورت، همو دیالیز و دیالیز صفاقی بخش‌های ۴ گانه مراقبت‌های ویژه (ICU) بخش مراقبت ویژه قلبی (CCU) و کلینیک ویژه تخصصی است.

این بیمارستان که در سال ۱۳۵۰ با ظرفیت ۶۴ تخت بستری تأسیس شده است در حال حاضر دارای ۲۷۰ تخت مصوب می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار