درپی اعتراض مسلمانان هند به جسارت به ساحت پیامبر، نیرو‌های امنیتی این کشور به تظاهرات‌کنندگان یورش بردند.

نیرو‌های امنیتی هند به تظاهرات مسلمانان که در اعتراض به اهانت یکی از مقامات حزب حاکم این کشور به پیامبر اسلام (ص) برگزار شده بود، یورش بردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نیرو‌های امنیتی هند، تظاهرات مسلمانان در چند شهر این کشور را سرکوب کردند. تصاویر منتشر شده استفاده نیرو‌های پلیس هند از باتوم و ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان را نشان می‌دهد.

برخی از خبرگزاری های انگلیسی مانند عرب نیوز نیز خبر از کشته شدن دو تن از مسلمانان در این تظاهرات دادند.

درپی توهین سخنگوی حزب حاکم بر هند به ساحت پیامبر اسلام (ص) صد‌ها تظاهر کننده نیز در شهر‌های صحرانپور، مرادآباد، و پرایاگراج و همچنین چند شهر دیگر در اوتار پرادش به خیابان‌ها آمدند. تظاهرات مشابهی نیز همچنین در مناطق کلکته، هاوره، چهارمنار حیدرآباد، لودیهانا در ایالت پنجاب، احمدآباد، برگزار شد و جمعیت زیادی از مردم مسلمان هند در این تظاهرات شرکت کردند و شعار سر دادند.

روز یکشنبه پس از توییت توهین‌آمیز سخنگوی حزب حاکم هند و حزب «نارندا مودی» نخست‌وزیر این کشور به پیامبر اسلام (ص) حزب «بهاراتیا جاناتا» در بیانیه‌ای بدون اینکه از این اظهارات توهین‌آمیز عذرخواهی کند ادعا کرد این سخنگو را از مقام خود تعلیق کرده است.

اظهارات توهین آمیز سخنگوی حزب حاکم هند واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و برخی کشورهای اسلامی به دنبال داشته است. ایران، قطر و کویت و چندین کشور اسلامی دیگر نیز سفرای هند در این کشورها را احضار کرده و مراتب اعتراض خود را به این کشور اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
جلوی وزیر خارجتون گفتن ما به اسلام احترام میذاریم و توهین کنندگان رو توبیخ می کنیم که درس عبرت بشه.
ولی پلیساشون به مسلمونا حمله کردن که.
حرفی برای گفتن دارید سیاسیون گرامی؟
آخرین اخبار