قهرمان کشتی جام تختی گفت: اگر در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ ملی پوش شوم قول می‌دهم کایل اسنایدر آمریکایی را شکست دهم.

مجتبی گلیج دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان گفت: اولین گامی که می‌خواستم برای رقابت‌های پیش رو بردارم همین جام تختی بود که به خوبی پشت سر گذاشته و اول شدم. گام بعدی انتخابی با محمدحسین محمدیان است. اول باید به مسابقه با او فکر کنم. او کشتی‌گیر باهوش، فنی و بسیار خوبی است و امیدوارم در این کشتی پیروز شوم تا نماینده کشتی ایران در مسابقات جهانی بلگراد باشم. اگر لایق باشم و دوباره ملی‌پوش شوم، حتما به مردم قول می‌دهم که اسنایدر را شکست دهم و آن باخت سه ثانیه آخر را جبران کنم.

مجتبی گلیج در چهل و دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی با شکست تمامی رقبا به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.او در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تنها در سه ثانیه مانده به پایان رقابت، کشتی بُرده را مقابل اسنایدر آمریکایی باخت،

او گفت: من کشتی را ۱۳ سال پیش در سالن امام علی (ع) روستای خودمان زیر نظر بهمن معتمدی شروع کردم، مربی‌ام را گاهی می‌بینم، ولی او دیگر کار مربیگری انجام نمی‌دهد. امکانات کشتی ما در تنکابن هنوز آنجوری که باید باشد نیست که بچه‌ها بتوانند تمرین خوبی داشته باشند. ما حدودا ۴-۵ کشتی‌گیر در سطح تیم ملی داریم. چشم امید خیلی از بچه‌های کوچک، نوجوانان و جوانان به ماست که یک روزی جای ما را بگیرند و اسم‌شان مثل حسن یزدانی، مجتبی گلیج، کامران قاسم‌پور و... در سراسر ایران بپیچد.

در ادوار مختلف نیمی از کشتی گیران تیم ملی کشتی آزاد اهل استان مازندران بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار