شهردار تهران:

تهاجم سایبری به سایتهای شهرداری ناکام ماند

زاکانی گفت: نیرو‌های ما در مقابل توطئه حمله سایبری، جز ناکامی و سرافکندگی چیزی برای آن‌ها باقی نگذاشتند.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه ساعت ۱۲:۳۸ ظهر پنج شنبه هفته گذشته حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری صورت گرفت، اظهار کرد: این اقدام با کار تبلیغی آغاز شد و طراحی شده بود تا بعداز ظهر آن روز، به دوربین‌ها دسترسی پیدا کنند و بر محیط شهری تاثیر سوء بگذارند.

وی ادامه داد: تلاش آن‌ها بر این بود که حمله را در شب پنج شنبه به سیستم‌های نرم افزاری و انباشت اطلاعات شهرداری توسعه دهند. در همان زمان که این جنایت صورت گرفت، تیم‌های ما مستقر شدند و با بسیج نیروها، آن‌ها در سایر برنامه‌های خود ناکام ماندند که تلاش شبانه روزی پرسنل جای تقدیر دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه برای بررسی ابعاد ماجرا فعالیت سامانه‌ها بر اساس احتیاط متوقف شدند، گفت: از روز سه شنبه این سامانه‌ها آماده بود و به واسطه دریافت ضرایب امنیتی و فراهم کردن زمینه برای جبران تعبیه احتمالی بدافزارها، سیستم امروز وارد مدار شد. تحویل گیری از سوی معاونت‌ها روز پنج شنبه انجام شد و صبح امروز به صورت مقدماتی مورد استفاده و سپس از سوی مردم مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه آن‌ها به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی بودند، یادآور شد: در تلاش بودند از خدمات رسانی شهرداری در مدت طولانی خودداری و خدمات را از حیز انتفاع خارج کنند که ناکام ماندند. نیرو‌های ما در مقابل این توطئه، جز ناکامی و سرافکندگی چیزی برای آن‌ها باقی نگذاشتند و این اتفاق زمینه‌ای شد تا با پیشگیری جدی در آینده، صیانت بیشنری انجام شود.

افتتاح ۶ ایستگاه مترو تا پایان امسال

زاکانی تأکید کرد: با دو بانک وارد مذاکره شدیم و از طریق تسهیلات بانکی و همکاری با پیمانکاران، در نیمه دوم سال ۶ ایستگاه را افتتاح خواهیم کرد و اگر منابع بیشتری تأمین شود تعداد ایستگاه‌های بیشتری نیز احداث خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های طرح‌های ما، مناسب سازی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه عنوان شده مولفه‌های استاندارد در این ایستگاه و برخی ایستگاه‌ها هنوز تدوین نشده است؛ سازمان‌های بیمه گر به دلیل همین موضوع بیمه نمی‌کنند.

وی افزود: آسانسور‌ها خریداری شده، اما به دلیل عدم تنظیم مولفه‌ها هنوز بارگذاری نشده است. در حال پیگیری هستیم که با تنظیم چارچوب ها، امکان فراهم شده و عقد قرارداد سازمان‌های بیمه گر انجام شود تا بتوانیم خدمات رسانی را در این زمینه انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
وبگاه تهران من که ماه هاست به فنا رفته و به چی نفوذ میخواستن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
اگه این حرفا نزنی،چی باید بگی؟؟؟؟؟
آخرین اخبار