رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: افزایش خطوط مترو از مصادیق توسعه یافتگی کلان شهرهاست که انتشار و فروش ٨٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تزریق نقدینگی در دستور کار گرفته است.

علی‌رضا اسکندری در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با میلاد امام رضا (ع) و با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، یکی از مصادیق توسعه‌یافتگی کلانشهر‌ها را افزایش خطوط مترو دانست.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این مهم در کلانشهر‌های ایران پیشرفت خوبی طی سال‌های اخیر داشته و کلانشهر شیراز هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

او گفت: با همت و تلاش مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در شیراز با پیشرفت خوبی در خط دوم مترو روبه‌رو هستیم، همچنین از ابتدای شروع به کار فعالیت دوره ششم شورای شهر شیراز با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، راه‌اندازی خط ۲مترو و خط ۳ طی جلسات متعددی به بحث و بررسی گذاشته شد.

اسکندری گفت: راه‌اندازی مترو در شیراز مورد توجه شوراییان این کلانشهر است که انتشار و فروش ٨٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت نمونه بارز این موضوع است که امید است نقدینگی این پروژه هر چه سریع‌تر تزریق شود.

او گفت: برای نخستین بار در بودجه سال ١٤٠١ شهرداری شیراز، معادل این مبلغ جزو تکالیف شهرداری آمده تا در بهره‌برداری از این پروژه تسریع شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر تداوم این خطوط در ایستگاه‌های بیشتر به‌عنوان انتظار شورای اسلامی شهر از مجموعه مدیریت شهری، تاکید و گفت: با توجه به بافت جمعیتی در شرق این کلانشهر، نیاز شهروندان برای دسترسی به خطوط مترو را بیش از پیش کرده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شروع عملیات اجرایی تونل خط سه نیز از دیگر انتظارات اعضای شورای شهر شیراز و کمیسیون حمل‌ونقل از مدیریت شهری است.

اسکندری به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مبنی بر بهره‌برداری از چند ایستگاه خط ۲ تا پایان امسال اشاره و گفت: این موضوع تا دهه فجر سال جاری انجام شود و بهره‌برداری کامل از این خط تا ایستگاه امام حسین (ع) تا سال ١٤٠٢ پیش‌بینی‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.