رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: حفاری فاز یک خط ۲ مترو شیراز ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و عملیات ساخت ایستگاه آزادی از صبح فردا آغاز می‌شود.

امیر یقطین در آیین آغاز عملیات سازه ایستگاه آزادی و پایان حفاری مکانیزه تونل‌های فاز یک خط ۲ مترو شیراز که همزمان با میلاد امام رضا (ع) و با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد به تشریح اقدامات انجام‌شده در فاز یک خط دو متروی این کلانشهر پرداخت.

او گفت: امروز تی‌بی‌ام شماره ۲ وارد ایستگاه آزادی شد، به دلیل یکسری مسائل اجرایی ناچار شدیم با تأخیر عملیات حفاری تونل در فاز یک خط دو را به اتمام برسانیم و ازاین‌پس باید تی‌بی‌ام‌ها را از این شفت خارج کنیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: عملیات حفاری تی‌بی‌ام از سال ٩٤ توسط قرارگاه خاتم آغاز شد، چون خط یک در حال ساخت بوده با مدیریت بودجه، نقدینگی به خط دو تزریق نشد، ولی در سال‌های ٩٩ و ١٤٠٠ رکورد‌های خوبی داشتیم.

یقطین گفت: تاکنون این تی‌بی‌ام در خط دو ١٦ کیلومتر حرکت کرده و قبلا هم در حدود ٢٠ کیلومتر در خط یک کارکرده بود و لذا ماکزیمم بهره‌برداری از یک دستگاه تی‌بی‌ام در شهر شیراز انجام‌شده است.

او گفت: در اجرای عملیات خط دو مترو شیراز، ١١ هزار و ٤٤٠ رینگ، ۶۸ هزار قطعه سگمنت که در کارگاه تولیدی آماده شده، ۱۰ هزار تن آرماتور و ۹۵ هزار مترمکعب بتن استفاده‌شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: سند اجرای صحیح کار حفاری این بود که کاتر هِد شش متری تی‌بی‌ام دقیقاً در محل از پیش تعیین شده و بدون خطا وارد شفت ایستگاه آزادی شد.

او گفت: حفاری فاز یک خط ۲ مترو شیراز ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و عملیات ساخت ایستگاه آزادی از صبح فردا آغاز می‌شود..

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: قسمتی از این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی ساخته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار