مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار گفت: اولویت اعزام نیرو به سایر کشور‌ها فقط با افرادی است که در داخل کشور از فرصت شغلی برخوردار نیستند.

حامد فروزان گفت: تا امروز با کشور‌هایی مثل رومانی، روسیه و صربستان برای اعزام نیروی کار تفاهم‌نامه داشته ایم، البته اجرای این کار بر عهده موسسات کاریابی است.

او گفت: همچنین بازاریابی بین‌المللی کار را پیگیری می‌کنیم، چون موسسات کاریابی به دنبال بازاریابی نیروی کار برای کشورشان هستند انتظار ما هم از مراکز کاریابی بازاریابی، اعزام نیروی کار است.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار گفت: در اجلاس بین‌المللی کار در کمیته اشتغال، کار شایسته، استاندارسازی کارآموزان و مهارت آموزی حضور فعال داشتیم.

به گفته او فرآیند قانونی تصویب الحاق جمهوری اسلامی ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ و اصلاحات ۱۹۸۶ اساس‌نامه سازمان بین‌المللی کار در حال سپری‌شدن است.

حق رای جمهوری اسلامی ایران استیفا می‌شود

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با رویکرد دیپلماسی فعال دولت، حق رای جمهوری اسلامی در سازمان بین‌المللی کار به زودی استیفا خواهد شد.

فقط یک نفر به سوئیس اعزام شد

به گفته فروزان، در این اجلاس کم‌ترین تعداد حضوری را در طول سالیان قبل داشتیم و فقط یک نفر اعزام شد. در کمیته‌های کارشناسی، نمایندگان به شکل مجازی حضور پیدا کردند. سهمیه حضور دولت در اجراس دو برابر کارگری و کارفرمایی است اما فقط یک نفر را اعزام کردیم.

صد و دهمین مجمع عمومی اجلاس بین‌المللی کار با حضور بیش از ۱۸۰ کشور عضو و پس از گذشت دو سال از همه گیری کرونا به شکل حضوری و مجازی در ژنو سوئیس برگزاری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
اولین شرط استخدام کارگرای خارجی دونستن زبان انگلیسیه که کارگرای ما عمرا انگلیسی بلد نیستن
آخرین اخبار