رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی از آغاز سنجش ۶۰ هزار نوآموز در استان خبر داد.

خانم خوشبخت از آغاز فعالیت ۴۷ مرکز سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان از اول تیرماه خبر داد و گفت: ۶۰ هزار نوآموز در استان آذربایجان شرقی امسال سنجش می‌شوند.

از این تعداد ۱۴ مرکز در تبریز و بقیه در شهرستان‌ها فعالیت خواهند کرد و از این تعداد مرکز ۲۶ واحد در سطح الف و ۲۱ واحد در سطح ب فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه پارسال به علت شرایط خاص کرونایی حدود ۱۰ هزار نوآموز سنجش شدند گفت: امسال برای سنجش ۶۰ هزار دانش آموز بدو ورود و افزون بر ۴۰ هزار نوآموز پیش دبستانی هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستور العمل جهش دانش آموزان گفت: این موضوع امسال برای ۷۰۰ دانش آموز در پایه‌های دوم تا پنجم ابتدایی پیش بینی شده است.

تامین مشکل هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی است.

هزینه ایاب و ذهاب در گذشته رایگان بود اما به دلیل وضعیت اقتصادی اکنون آموزش و پرورش ۵۰ درصد هزینه را تقبل می‌کند و بقیه بر عهده والدین است.

 اولیای این دانش آموزان مشکلات دیگری از قبیل هزینه‌های فیزیوتراپی و سایر درمان‌ها دارند که برای جبران این هزینه‌ها نیازمند کمک شهرداری و سایر دستگاه‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.