رئیس دادگستری البرز گفت: امروز فاز دوم آزادسازی بستر رودخانه کرج که به محدوده در اختیار اشخاص حقیقی و رستوران داران اختصاص دارد، شروع شده است.

آقای فاضلی هریکندی گفت: تاکنون از ۱۸ دستگاه حاکمیتی و عمومی که حدود ۲۳ ساختمان در بستر رودخانه داشتند، ۱۶ دستگاه از ۲۱ ساختمان و انواع مستحدثاتی که در بستر رودخانه داشتند، رفع تصرف کرده و در مجموع، حدود ۸کیلومتر از مسیر دو طرف رودخانه کرج، معادل هشت هکتار از اراضی حاشیه رودخانه آزادسازی شده است.

فاضلی هریکندی گفت: بدین ترتیب در مسیر ۲۰ کیلومتری پایین سد امیرکبیر کرج که با احتساب طول دو طرف رودخانه، به ۴۰ کیلومتر می رسد تاکنون حدود ۴ کیلومتر از کل مسیر و ۸ کیلومتر با احتساب طول دو طرف رودخانه، آزادسازی شده است.

به گفته او با توجه به مذاکرات انجام شده و با همراهی متصرفین حاشیه رودخانه کرج تاکنون حدود ۲۲ نفر به صورت داوطلبانه اقدام به آزادسازی کرده اند؛ امروز نیز فرآیند آزادسازی توسط شش متصرف دیگر که سه گروه از آنها از رستوران‌های بزرگ جاده چالوس هستند، ادامه پیدا کرد و با این اقدام حدود یک کیلومتر و نزدیک به یک هکتار دیگر از بستر رودخانه کرج آزاد شده است.

رئیس دادگستری البرز گفت: بخشی از اراضی آزادشده در جاهایی که شرایط مکانی ایجاب کند، با رعایت کلیه ضوابط قانونی جهت دسترسی و استفاده عموم مردم اختصاص داده خواهد شد، بخشی از اراضی آزادشده حاشیه رودخانه واقع در محدوه شهر کرج نیز به موازات آزادسازی در اسفند سال قبل جهت ایجاد پیاده راه و تفرجگاه عمومی در اختیار شهرداری کرج قرار گرفت و شهرداری نیز بلافاصله شروع به احداث پیاده راه در طول رودخانه نمود و حسب اعلام شهرداری کرج، فاز اول آن به طول حدود ۲کیلومتر چند ماه آینده افتتاح و مورد بهره برداری عمومی واقع خواهد شد.

فاضلی هریکندی فاز سوم عملیات آزادسازی را مختص افرادی دانست که علیرغم مشوق‌ها و مساعدت های صورت گرفته، نسبت به رفع تصرف اقدام نکرده اند و هنوز متصرف هستند و در این مرحله با توجه به مخاطرات زیست محیطی و سرایت آلودگی ناشی از ادامه این قبیل تصرفات به آب رودخانه که جهت شرب استفاده می شود، برای رفع تصرف به ناچار با استفاده از ظرفیت های قانونی و اقدام قهری نسبت به رفع تصرف اقدام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.