دهستان سوسن شرقی در شهرستان ایذه در استان خوزستان، بیش از ۱۵ روز است که با مشکل قطع آب مواجه هستند.

اهالی روستا‌های دهستان سوسن شرقی، از جنگی موسوی تا منطقه فالح در شهرستان ایذه، بیش از ۱۵ روز است که از بی آبی رنج می‌کشند. 

این روستا‌ها به طور مشترک از تاسیسات آبرسانی روستای فالح استفاده می‌کنند، اما به دلیل وجود نقص فنی در این تاسیسات و با وجود گرمای شدید، ساکنان آن‌ها به آب دسترسی ندارند.

فرماندار ایذه گفت: آبرسانی به روستا‌های منطقه چاله آبزا از جمله جنگی موسوی، جنگی شاپوری و دیگر روستا‌های پیرامون، با استفاده از یک حلقه چاه عمیق که در بخش سوسن حفر شده است، انجام می‌شود.

حسن نبوتی ارتفاع این روستا‌ها از چاه یاد شده را حدود ۶۵۰ متر اعلام کرد و گفت: به دلیل طراحی غیراصولی تاسیسات این چاه، الکتروپمپ آن توان آبرسانی به این ارتفاع را ندارد.

او ادامه داد: مشکل یاد شده مکررا به شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعلام شده و برای اصلاح طراحی و ساختن ایستگاه تقویت فشار درخواست داده ایم، ولی دستگاه مربوط نسبت به این درخواست و مشکل بی توجهی کرده و فقط به انجام تعمیرات با تاخیر‌های زیاد اکتفا کرده است.

به گفته این مقام مسئول،   مشکلات کم آبی و قطع آب در ایذه و روستا‌های تابعه آن بار‌ها به مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان اعلام شده است، اما این شرکت نسبت به رفع مشکلات کوتاهی می‌کند و اقدام موثری انجام نمی‌شود.

آقای نبوتی می‌گوید: مسئولان قول داده اند در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات این چاه و تاسیسات آبرسانی مربوط به آن اقدام کنند، البته مدت زمان اصلاح الکتروپمپ طولانی شده است.

به گفته فرماندار ایذه؛ تانکر‌های سیار آبرسانی برای روستا‌های بدون آب تامین شده است، البته میزان آب با نیاز‌ها آن‌ها همخوانی ندارد و امیدواریم هرچه سریع‌تر شرکت آب و فاضلاب خوزستان نسبت به رفع مشکلات و اصلاح ایراد‌ها در این زمینه اقدام کند.

برچسب ها: قطعی آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.