وزیر خارجه نیجریه گفت:دنیای اسلام و همه مسلمانان باید برای نابودی و از بین بردن اندیشه و تفکر تکفیری با یکدیگر اتحاد پیدا کنند.

 "زبیرو دادا" روز جمعه در دیدار با سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم گفت: امروز همچنان گروه بوکوحرام در کشور نیجریه مشغول جنایت است، و ما نیز با کمک کشور‌های همسایه خود در تلاش هستیم، این گروه را به کلی ریشه‌کن کنیم.

وزیر خارجه نیجریه گفت: مقابله با اندیشه تکفیری و این اژد‌های مخوف، بدون اتحاد و یکپارچگی مسلمانان امکان پذیر نیست.

دادا همچنین با ابراز خشنودی از سفر به ایران گفت: من فکر کردم بدون آمدن به قم، سفرم به ایران نتیجه و دستاورد لازم را به همراه ندارد، چون از قم خیلی شنیده‌ام، برای همین سفر به این شهر خیلی برایم مهم است.

وزیر خارجه نیجریه گفت: به عنوان یک فرد مسلمان باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و از اسلام و حتی شیعه بیشتر بدانیم.

او همچنین با اشاره به وجود شیعیان در نیجریه گفت: در مورد وضعیت شیعیان نیجریه سوءتفاهم‌ها و انحراف‌های به وجود آمده، قانون اساسی ما همه عقاید را محترم می‌داند، حتی کسانی داریم که اصلا به خدا اعتقاد ندارند، ولی در آرامش زندگی می‌کنند.

زبیرو دادا گفت: فرقه‌های مذهبی نیجریه هر کدام باور‌های خود را دارند، خود اسلام نیز به این تاکید دارد که باید یاد بگیریم با همبستگی زندگی کنیم.

او گفت: نیجریه به هیچ مذهبی سوگیری ندارد و هیچکس بالاتر از قانون نیست.

وزیر خارجه نیجریه همچنین گفت: در ایران نیز همه با صلح و دوستی کنار هم هستند، و از اینکه از حرم حضرت معصومه(س) بازیده کرده و چیز‌های زیادی یاد گرفتم، خوشحال هستم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار