مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت : با اجرای ادامه خط انتقال آب از هیرمند تا ایستگاه پمپاژ قرقری در آینده نزدیک مشکل افت فشار روستا‌های شمال این شهرستان به طور کامل رفع خواهد شد.

علیرضا قاسمی گفت: با بهره‌برداری از خط انتقال آب از زهک به هیرمند به قطر ۷۰۰ میلیمتر، بخش اعظمی از تنش آبی شهر هیرمند و روستا‌های شهرستان کاهش پیدا کرده است.

او گفت: به منظور حل کامل مشکل تنش آبی در این شهرستان، ادامه خط انتقال آب از هیرمند تا ایستگاه پمپاژ قرقری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست.

قاسمی گفت: در آینده نزدیک با اتصال به مخزن و ایستگاه پمپاژ قرقری مشکل افت فشار روستا‌های شمال شهرستان این شهرستان به طور کامل برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت:  همچنین به منظور رفع مشکل طعم و بوی آب که در چاه نیمه‌ها ایجاد شده با توجه به کاهش سطح آب، سیستم ازن‌زنی در تصفیه‌خانه زهک در مدار قرار گرفته است.

او گفت: اصلاح، توسعه و اجرای خطوط انتقال اصلی و فرعی در حوزه شهرستان هیرمند در راستای طرح جامع آبرسانی به روستا‌های سیستان به طور کامل در قالب طرح جهاد آبرسانی لحاظ شده تا با تکمیل آن ضمن اجرای کامل طرح بازنگری انتقال آب به روستا‌های سیستان، در حوزه این شهرستان شبکه‌های توزیع روستا‌های دچار مشکل به طور کامل تعویض شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار