وزارت دفاع چین اعلام کرد که ارتش چین هر گونه تلاش برای جدایی تایوان از سرزمین مادری را در هم می‌شکند.

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز (جمعه) در کنفرانسی مطبوعاتی در سنگاپور اعلام کرد که وی فنگه،  وزیر دفاع چین در ملاقات با لوید آستین همتای آمریکایی خود تاکید کرد در صورتی که کسی به اقدام برای جدایی چین از تایوان جرئت ورزد، ارتش چین چاره ای جز جنگیدن با هر هزینه ای و بکار گرفتن تمامی اقدامات لازم را نخواهد داشت؛ تا بدین وسیله هر تلاشی را از سوی جدایی طلبان تایوان به منظور جدایی این منطقه از سرزمین مادری اش در هم شکند.

این مقام چینی در ادامه اعلام کرد ارتش چین قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود حافظت خواهد کرد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که ساعاتی پیش از این  وی فنگه، وزیر دفاع چین در اجلاس امنیتی آسیا موسوم به «شانگری‌لا دیالوگ»به همتای آمریکایی خود هشدار داد که صادرات تسلیحات آمریکا به تایوان مداخله آشکار در امور داخلی چین است و صلح در تنگه تایوان را تهدید می‌کند.این مقام چینی از واشنگتن درخواست کرد که فوراً فروش تسلیحات به تایوان را لغو کرده و روابط نظامی با آن را متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چین کمونیست سالهاست که مردم جهان را در رنج و عذاب انداخته و اقتصاد های کشور های کوچک تر را ویران و نابود کرده است . حالا هم مثل روسیه به فکر جنگ جدید است تا مردم دنیا باز هم بیشتر زجر بینند .لعنت به چین کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چین نباید تجربه بحرین را نا دیده بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چین برای به التماس انداختن امریکا باید تایوان را به کشورش الحاق کند تا موازنه در جهان ایجاد شود. جنگ غیر قابل اجتناب ولی اتخاذ موضع صحیح و به موقع صحیح ضررش از جنگ کمتر است.
آخرین اخبار