دبیر یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان گفت: استفاده از داوران تراز اول ملی و بین‌المللی در جشنواره شعر و قصه از دلایل موفقیت آن است.

چراغی گفت: در این دوره ۴۲۸ شرکت کننده با بیش از هزار و ۲۰۰ اثر در هفت بخش شعرکلاسیک فارسی، شعر کلاسیک ترکی، شعر آزاد فارسی، شعر آزاد ترکی، داستان کوتاه فارسی، داستان کوتاه ترکی و بخش پژوهش در موضوعات آزاد و ۲ موضوع ویژه سبک زندگی ایرانی و اسلامی و نیز شعر و داستان برگرفته از آثار نظامی گنجوی رقابت می‌کنند.

او می گوید: ثبت چنین رکورد بی‌نظیری نشان دهنده استقبال جامعه ادبی از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگی است که در ۲۲ سال گذشته همواره اصلی‌ترین محل کشف و معرفی استعداد‌های برتر ادبی زنجان بوده است.

دبیر یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان گفت: یکی از دلایل موفقیت  این جشنواره  استفاده از ایده‌های کارشناسی شده و انباشت تجربه‌های گوناگون به عنوان پشتوانه معنوی آن است.

به گفته رئیس انجمن ادبی اشراق زنجان این جشنواره در سال ۱۳۷۹توسط اعضای هیات مدیره انجمن ادبی اشراق پیشنهاد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکنون ادامه داشته و این جشنواره افتخار حضور چهره‌هایی همچون حسین منزوی، سید عزت‌الله حرّی، عباس آقابابایی، محبعلی قنبری، ولی‌الله کلامی فرد را به عنوان داور در دوره‌های پیشین دارد.

چراغی گفت: از ویژگی‌های مهم دیگر این جشنواره استفاده از داوران تراز اول ملی و بین‌المللی بوده که در این دوره نیز سعی شده که از داوران ممتاز و مجرب در سطح ملی و بین المللی دعوت شود که در روز‌های منتهی به اختتامیه معرفی خواهند شد.

دبیر یازدهمین جشنواره استانی شعر و قصه استان زنجان گفت: اختتامیه این جشنواره در اواخر تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.