مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که برداشتن دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی آژانس از طرف ایران، تاثیر منفی در روند مذاکرات وین خواهد داشت.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با الجزیره بر لزوم مذاکرات وین تاکید کرد و گفت: «از سرگیری مذاکرات توافق هسته‌ای ایران، معقول‌ترین گزینه است. بین آژانس و ایران تنش‌هایی وجود دارد، اما همیشه جایی برای تفاهم نیز است. امیدوارم هرچه زودتر به ایران سفر کنم.»

او همچنین بازرسی‌های آژانس را بی طرفانه و منصفانه خواند و گفت که این بازرسی‌ها به ایران این فرصت را می دهد تا آنچه را که درباره عدم وجود مخفی کاری در برنامه خود می گوید، اثبات کند.

این در حالی است که روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر در گزارشی مدعی شد ایران اقداماتی در واکنش به تصویب قطعنامه اخیر انجام داده است. به ادعای این نهاد بین‌المللی، بازرسان روز پنجشنبه دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از مرکز تحقیقات تهران و دو کارگاه قطعات سانتریفیوژ در اصفهان خارج کردند.

گروسی روز گذشته در اظهاراتی دیگر درباره اقدام سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حذف ۲۷ دوربین و تجهیزات نظارتی از طرف ایران اطلاع داده است.

این در حالی است که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه قطعنامه‌ای ضد ایرانی را با ۳۰ رای موافق تصویب کرد. شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با تصویب این قطعنامه از ایران به ادعای ناتوانی در توضیح برای ردیابی اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده انتقاد کرد. این قطعنامه با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع تصویب شد. دو کشوری که با این قطعنامه مخالفت کردند روسیه و چین بودند.

سرپرست نمایندگی ایران در آژانس، تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام را شدیدا محکوم و اعلام کرد که ایران اقدام مقتضی را انجام خواهد داد و گفت که ایران حق دارد در سیاست و رویکرد خود در قبال آژانس بازنگری کند.

پیش از این نیز سازمان انرژی اتمی ایران با صدور بیانیه‌ای از قطع فعالیت دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه‌گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس در ایران خبر داده بود. بر اساس آنچه در این بیانیه آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حُسن نیت ایران است نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
اقای گروسی کاملا درست گفتند
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۹:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
اقای گروسی برای چه کشور جمهوری اسلامی ما را دوربین کاری کردی؟ تا حالا احترامت را نگهداشتیم ولی از امروز حکم اعدامت را واجب عینی صادر کردم. این کشور مال من است نه مال دولنمردان من. حالا من تصمیم میگیرم که تو سر به تنت نباشد. این گوی و این میدان گر میتوانی بستان بزن. فخری زاده ها چه اذیتی به تو و اژانس تو کرده بودند؟ ما تمام نیروگاه هایمان را مهندسی معکوس ساختیم ولی وظیفه تو و اژانس بود که ما را در این کار راهنمایی کنی. مادر نجاسات عالم همین اژانس کثیف توست. دوربین به تو نمیدهم. بجایش یک ار پی جی یازده توی سینه ات میکوبم ببینم اربابانت جرات نطق کشیدن دارند؟ ببینم کسی جرات میکند تکه های بدنت را جمع کند؟ برو گم شو ضد نظام.
Lithuania
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
30 موافق و 2 مخالف. نگاه دنیا به ایران اینه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
فعلاً اقتصاد و غذای دنیا تو دست همون ۲ تا کشورهای مهمه. ۳۰ تای دیگه مثل جیبوتی سیاهی لشگر و جیره خوار آمریکا هستند با ذره بین باید رو نقشه پیداشون کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
این آقا دیگه به ایران نه دعوت بشه و نه راهش بدن.در چارچوب مقررات هم که بلدیم کار انجام بدیم.جواب سلامش هم ندین.خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
به جهنم . مردیکه الدنگ .اینهمه ما سالیان سال نظارت های بسیار بسیار بیشتر از حتی فرا پادمانی را پذیرفتم در عوض روز به روز به دستور اربابت امریکا و اسراییل طلبکار هم شدی . در حالی که سختگیرانه ترین نظارتهای جهان مال ما بود . اینها نتایج وادادگی غربگرایان طی 8 سال گذشته است است . حتی توی الدنگ حاضر نیستی ترور دانشمندان ما را محکوم کنی .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
آقای رافائل گروسی سیاستمدار اهل آرژانتین و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جنابعالی بهتر است به فکر حادثه بمب گذاری آمیا در بوینس‌آیرس باشید که توسط رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته است. اگر وجدان داری، غلام حلقه به گوش رژیم خونخوار، سفاک و جعلی اسرائیل نباش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
دوران بزن و در رو تمام شد... رفت آنی که در مقابل شما اعتماد به نفسی نداشت .. امروز روز اقدام متقابل است ...
Iran (Islamic Republic of)
یک هموطن
۰۹:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
با سلام به مسئولین و خادمان واقعی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک هموطن درخواست خروج از ام پی تی را دارم، ما چه نیازی به همکاری با این جاسوسان آژانس داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
لطفا خففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۵:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
ما با کسانی که بر دانشمندان هسته ای مان اتش گشودند و جوخه اتش راه انداختند و سرمایه های هسته ای ما را نابود کردند مراوده نداریم با کسانی که با این افراد تروریست رابطه دارند هم صحبت نمی شویم. چون همه شما ضد نظام ما هستید. دوربین بشما بدهیم که به ما خیانت کنید و دوربینها را در اختیار رژیم جعلی کودک کش قرار بدهید تا دانشمندان هسته ای ما را درو کنید؟ دکتر فخری زاده و دکتر احمدی روشن چه هیزم تری به اژانس شما فروخته بودند که انها را ترور کردید؟ دست اژانس و اسراییل در کار بوده و اژانس با اسراییل در قتل دانشمندان هسته ای ما شریک است و از ملکه بی طرفی این اژانس شما افتاده است. اقای گروسی دست تو به خون شهدای ما الوده شده است و ما با قاتلان دانشمندان مان همکاری نمیکنیم. اول باید محاکمه شوبد در صورت اثبات بیگناهی دوباره به پله اول برمیگردیم. بلکه اقرار کردید به ترور دانشمندان ما. شما از کشتن ما صرفه ندارید. بکشید ما را ملت ما بیدار تر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
مگه مذاکره ای هم مونده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام،البته نه علیک اقای گروسی،به درک!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
آقای گروسی کارشکنیهای آمریکا وبی خاصیتی اروپاییها تاثیر منفی گذاشته است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
گزارش یک طرفه و از قبل نوشته شده ات چی، چند گرفتی خوش رقصی کردی. خاین
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
قیافش داره کم کم میشه شبیه پینوکیو که دروغ گفته داره دماغش دراز میشه اگر پدر ژپتوت دوتا پس گردنی محکم زده بود پس گردنت انقدر دروغ نمی گفتی و دماغتم درازتر نمی شد بنظرم تا آخرین لحظه مذاکرات احتیاج به جراحی دماغ داشته باشی دروغگوی جاسوس شامورتی باز به اندازه کافی محلت داشتید که تحریمها رو بردارید بر نداشتید ایران هم دوربینهای جاسوسیتون رو برداشت چیزی که عوض داره گله نداره برو به پدر ژپتوت اینو بگو پینوکیو در ضمن با روباه مکار و گربه نره هم کمتر بگرد تا فرشته مهربون بیاد دماغت رو که داره روز به روز درازتر میشه عملش کنه کوتاهش کنه . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
شکل دلقک داره البته دلقک‌های مفید نه دلقک مضر و بی شرف زیرا دلقک‌های مفید خودرا بزک می‌کنند تا مردم را بخندانند آنها آدم های با شرف و عزیز هستند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۲۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
به جهنم که تاثیر منفی میذاره بر مذاکرات،،جمهوری اسلامی ایران اصلا دیگر نباید با شما مذاکره کند چند سال شما تروریست های غربی با پدرسوخته بازی و دوز و کلک و به خیال خودتون برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران اسلامی دست به هر خدعه و نیرنگی میزنید و مانع از پیشبرد مذاکرات میشوید با این حال میخواهید با عوامفریبی مقصر اصلی رو مذاکره کنندگان ایرانی نشان بدهید.امیدوارم مسئولان اجازه ندهند توی میمون پاهای کثیفت رو در خاک پاک ایران بگذاری،،خبر مرگت میخوای بیای ایران چه غلطی بکنی که تا حالا نکنی...مسئولان جمهوری اسلامی باید دور این برجام رو خط بکشند و دیگر دنبال مذاکرات بیهوده نباشن چون آخر سر همین غربی کارشکنی و خیانت می‌کنند و باز با گستاخی میخواهند ما رو مسبب از بین برنده برجام معرفی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
این هنوز به مذاکرات فکر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
آشی که به دست خودت پخته شده است دیگه .
آخرین اخبار