کارشناسان مرکز اورژانس کاشان، کوهنورد کاشانی حادثه دیده در کوه‌های منطقه خنب را از مرگ حتمی نجات دادند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کارشناسان اورژانس پس از دریافت اعلام یک مورد انسداد راه هوایی (بسته شدن راه تنفس و ورود شی به ریه) به مرکز ارتباطات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حسین ریاحی گفت: کارشناسان پس از طی کردن مسیر از طریق آمبولانس و موتورلانس به محل حادثه کوهنورد ۸۲ ساله را که راه تنقسش هنگام خوردن صبحانه مسدود و دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود پس از اقدامات درمانی مناسب از مرگ حتمی نجات دادند.

او می‌گوید: کارشناسان اورژانس کوهنورد حادثه دیده را در مسیر برگشت همراه با نیرو‌های اعزامی هلال احمر به آمبولانس منتقل کردند و با هوشیاری کامل به بیمارستان بهشتی تحویل دادند.

به گفته او، ماموریت نجات کوهنورد حادثه دیده توسط کارشناسان مرکز اورژانس سپهری‌نیا و عبدی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کوهنورد حادثه دیده در بیمارستان شهید بهشتی به اتاق عمل منتقل و مسدودی ریه بیمار نیز از سوی پزشکان بیمارستان انجام شد.

ریاحی گفت: بیمار دقایقی قبل از اتاق عمل خارج و مورد مراقبت‌های لازم بخش قرار گرفت.

نزدیک به ۹۳ هزار تماس سالانه در کاشان با ۱۱۵ گرفته و روزانه ۸۰ ماموریت از سوی امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود.

۲۳ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۳ پایگاه شهری و ۱۰ پایگاه جاده‌ای در منطقه کاشان با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مردم منطقه خدمات ارایه می‌دهند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

برچسب ها: نجات کوهنورد ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.