شهر بالی اندونزی به عنوان میزبان دومین دوره بازی‌های ساحلی جهانی اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) انتخاب شد.

سال گذشته در مجمع عمومی اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک، اندونزی به عنوان تنها نامزد بازی‌های ساحلی جهان ۲۰۲۳ مورد تایید قرار گرفت و امروز (جمعه) اعلام شد که کمیته المپیک اندونزی و اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) با بررسی و ارزیابی چندین شهر میزبان احتمالی این کشور، بالی را به عنوان بازی‌های ساحلی جهان در سال ۲۰۲۳ انتخاب کردند.

دومین دوره بازی‌های ساحلی جهانی قرار است بین روز‌های ۵ تا ۱۲ آگوست برگزار شود.مجمع عمومی اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک نیز از ۱۳ تا ۱۵ اوت در بالی برگزار خواهد شد.

گرچه اندونزی سال گذشته به عنوان تنها نامزد بازی‌های ساحلی جهانی ۲۰۲۳ تایید شده بود، اما به دلیل اینکه سازمان ملی مبارزه با دوپینگ این کشور اخیراً از سوی سازمان جهانی ضد دوپینگ (وادا) ناهماهنگ با معیارها اعلام شده بود، میزبانی به طور رسمی به این کشور اهدا نشده بود.

با خروج سازمان ملی مبارزه با دوپینگ اندونزی از لیست عدم انطباق وادا در ماه فوریه، این کشور اجازه پیدا کرد دوباره میزبانی رویداد‌های مهم را برعهده بگیرد، و هیئتی از ANOC جهت ارزیابی مکان‌های میزبان بالقوه، از این کشور بازدید کرد.

اولین دوره بازی‌های ساحلی جهانی ANOC سال ۲۰۱۹ در دوحه پایتخت قطر برگزار شد که اسپانیا با هفت طلا، یک نقره و ۲ برنز در صدر جدول مدال‌ها قرار گرفت.

بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار از ۹۷ کمیته ملی المپیک در این بازی‌ها با هم رقابت کردند و انتظار می‌رود مشارکت جهانی در بالی هم در همین سطح باشد.

آکواتلون، هندبال ساحلی، فوتبال ساحلی، تنیس ساحلی، والی ساحلی ۴×۴، واترپلو ساحلی، کشتی ساحلی، کاتای انفرادی، کایت سواری و شنا در آب‌های آزاد بیش از پنج کیلومتر به عنوان ۱۰ رشته اصلی در برنامه این مسابقات گنجانده شده است.

رشته‌های اضافی پیشنهادی کمیته برگزاری قرار است در هفته‌های آینده تایید شود.

دومین دوره بازی‌های ساحلی جهانی قرار بود در سال ۲۰۱۹ برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا به سال ۲۰۲۳ موکول شد.

بالی پیش از این میزبان اولین بازی‌های ساحلی آسیایی در سال ۲۰۰۸ بود.

اندونزی مدت‌ها است که تمام توجه خود را به کسب میزبانی بازی‌های المپیک معطوف کرده است، اگرچه این کشور در تلاش برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ با شکست خورد و شهر بریزبن استرالیا، به عنوان میزبان انتخاب شد.

این کشور اکنون به دنبال رقابت برای کسب میزبانی المپیک ۲۰۳۶ است.

اندونزی هرگز میزبان المپیک یا پارالمپیک نبوده است.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار