آیین بزرگداشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دعایی سرپرست فقید موسسه مطبوعاتی اطلاعات در قم برگزار شد.

آیین بزرگداشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود دعایی نماینده رهبر معظم انقلاب و سرپرست فقید موسسه مطبوعاتی اطلاعات پنجشنبه شب با حضور روحانیان، فضلا و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این آیین که آیت الله سید جواد علوی بروجردی و نمایندگان بیوت برخی مراجع تقلید به‌ویژه آیت‌الله حسین نوری همدانی و همچنین تعدادی از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای حضور داشتند، یاد و نام یار دیرین انقلاب و امام راحل گرامی داشته شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا طی سخنانی جنبه‌های شخصیتی مرحوم دعایی را مورد توجه قرار داد و فروتنی و بهره‌مندی از فکر و اندیشه بسیار عمیق را از مهمترین آن‌ها ذکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در ادامه با تاکید بر نقش حساس مرحوم دعایی در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی گفت: این شخصیت کم‌نظیر به لحاظ فکری به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نزدیکی زیادی داشت و در زمان‌های مختلف نیز به شدت مصمم بود قلب‌ها را به یکدیگر پیوند بدهد.

رئیس بنیاد اسرا همچنین اهتمام رئیس موسسه اطلاعات به ترویج معارف و ارزش‌های گرانسنگ اسلامی را از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: او همواره می‌کوشید تا در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور و نقش موثری از خود نشان دهد.

جوادی آملی در بخشی از سخنان خود تحقق اندیشه و آرمان‌های رفیع و والای حضرت امام را از هدف‌ها و رسالت‌های مهم این فعال برجسته و ارزنده رسانه‌ای توصیف کرد و گفت: او در زمینه‌های متعدد سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای توفیق یافته بود اعتماد جامعه نخبگانی کشور را به خود جلب کند.

او ضمن اشاره به سعه صدر و همچنین ساده زیستی آن فقید سعید گفت: شیوه رفتار و برخورد حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی از سوی اهالی سیاست و اصحاب رسانه و مطبوعات الگو و سرمشق است و جبران از دست رفتن چنین شخصیت‌های بزرگی برای اسلام، انقلاب و کشور کار آسانی نیست.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، یکی از همراهان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود که سابقه سفیری ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی، سرپرستی موسسه اطلاعات و نمایندگی ۶ دوره مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود داشت.

او سرانجام پس از عمری مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر پانزدهم خردادماه جاری بر اثر بیماری قلبی در  ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکرش پس از وداع و تشییع باشکوه در حرم حضرت امام به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار