اسکندری گفت: فناوری نانو با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه در استان به صورت گسترده در تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی به کار گیری خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی کردستان در جلسه کمیته راهبردی فنآوری نانو گفت: فناوری نانو باید مثل تمام صنایع دیگر در بخش کشاورزی هم به کار گیری شود و در جهت اقتصادی کردن کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح، پایداری در تولید و بهبود معیشت کشاورزان به کمک بخش کشاورزی بیاید.

پیمان اسکندری گفت: ورود فناوری نانو به بخش کشاورزی در استان یک کار جدید و کاملا دانش بنیان است  و باید این مهم با همراهی و همفکری مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان آشنا به این علم، در بخش کشاورزی توسعه یابد.

او می گوید: فناوری نانو باید به عنوان یک دانش بومی در استان به کارگیری شود و در صدد رفع مسائل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه تنش‌های آب و هوایی اخیر و تولید محصولات استراتژیک باشد.

رییس سازمنا جهاد کشاورزی کردستان ترویج و اشاعه فناوری نانو در بخش کشاورزی را از دیگر اهداف اولیه توسعه این دانش در استان دانست و گفت: باید این فناوری در تمام بخش‌های کشاورزی از دام و طیور گرفته تا زراعت و باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش ورود پیدا کند و راهکار‌های اساسی برای تولید محصول سالم و باکیفیت ارائه کند.

گفتنی است، کلمه نانو طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را شامل می‌شود و در معنای کلمه به معنای یک میلیاردم است، فناوری نانو در واقع دانش استفاده از ذرات بسیار کوچک است که سبب رفع مشکلات در بخش کشاورزی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.