زمان و مکان مرحله نهایی مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس برای اولین بار در تاریخ این مسابقات، سال ۲۰۲۴ تغییر می‌کند.

دور نهایی مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس که همه ساله در پاریس برگزار می‌شود قرار است برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ به جای دیگری منتقل شود تا با بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تداخل نکند. شهر نیس به عنوان جایگزین احتمالی پاریس در نظر گرفته شده.

طبق گزارش روزنامه ایتالیایی لا گاتزتا دلو اسپورت، مرحله نهایی مسابقه نیز قرار است پنج روز جلو کشیده شود (۲۱ جولای) تا از تداخل با المپیک جلوگیری شود.
مرحله نهایی تمام ۱۰۸ دوره مسابقات تور دو فرانس که به سال ۱۹۰۳ بازمی‌گردد، در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شده و شانزه لیزه از سال ۱۹۷۵ میزبان آن بوده است.

گاتزتا گزارش می‌دهد که سال ۲۰۲۴ برای مرحله نهایی شهر نیس در جنوب شرقی فرانسه قرار است جایگزین پاریس شود، در حالی که ایتالیا قرار است برای اولین بار در میدان میکل آنژ فلورانس روز ۲۹ ژوئن میزبان گرند دیپارت باشد.

بر اساس این برنامه، چهار مرحله اول صد و یازدهمین دوره تور دو فرانس در ایتالیا آغاز می‌شود که مناطق توسکانی، امیلیا رومانیا و پیمونت را پوشش می‌دهد.

این سومین سال متوالی خواهد بود که شروع تور در خارج از فرانسه برگزار می‌شود، به طوری که کپنهاگ پایتخت دانمارک میزبان اولین مرحله در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و بیلبائو در اسپانیا سال آینده (۲۰۲۳) میزبانی این مسابقات معتبر را بر عهده خواهد داشت.
تور دو فرانس اولین رویداد ورزشی بزرگ فرانسه نخواهد بود که برای سال ۲۰۲۴ از پاریس به جای دیگری منتقل می‌شود.

ورزشگاه ولودروم مارسی قرار است میزبان فینال اتحادیه راگبی برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ باشد، زیرا ورزشگاه استاده دو فرانس به دلیل استفاده از آن برای پاریس ۲۰۲۴ در اختیار تیم‌ها نخواهد بود.

بازی‌های المپیک در پایتخت فرانسه از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ و بازی‌های پارالمپیک از ۲۸ آگوست تا ۸ سپتامبر برگزار می‌شود.

صحنه‌های پر هرج و مرج خارج از ورزشگاه استاده دو فرانس قبل از دیدارفینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های لیورپول و رئال مادرید، نگرانی‌های امنیتی را در خصوص بازی‌ها ایجاد کرده است.

برگزار کنندگان المپیک ۲۰۲۴ در نظر دارند حداقل ۶۰۰ هزار تماشاگر را برای مراسم افتتاحیه در رودخانه سن به صف کنند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار