تزریق هرگونه ژل و بوتاکس در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی تخلف است

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تزریق هرگونه ژل و بوتاکس در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی تخلف است

 زهرا کیخا با بیان اینکه تزریق هرگونه ژل و بوتاکس و هر محلول دیگر به بدن فرد، توسط فرد غیر از پزشک دوره دیده دخالت در امر درمان و پزشکی محسوب می‌شود گفت: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به هیچ عنوان مجوز تزریق ژل و بوتاکس ندارند.

او گفت: کاهی شاهد استفاده از آنزیم تزریق محلول به بدن فرد و استفاده از دستگاه‌های تهاجمی پاکسازی عمیق پوست در سالن‌ها و آرایشگاه‌های زیبایی توسط افراد فاقد صلاحیت هستیم که این موارد دخالت در امر پزشکی محسوب می‌گردد و آسیب‌های جدی را به سلامتی مردم وارد می‌کند.

به گفته کیخا: خدماتی مثل تزریق ژل و بوتاکس، انجام لیزر، کاشت مو، کوچک کردن بینی و تزریق چربی تنها توسط متخصص پوست و مو و یا پزشکانی که دوره‌های مورد تایید وزارت بهداشت را گذرانده اند و منع قانونی نداشته باشند بایستی انجام شود و انجام این فعالیت‌ها توسط غیرپزشک تخلف و جرم محسوب می‌شود.

دکتر کیخا گفت: آرایشگاه‌ها صرفا مجاز به فعالیت براساس شرح وظایف خود بوده و در صورت دریافت گزارش و تایید تخلف آرایشگران در امور زیبایی و لیزر بدون اغماض با آن واحد برخورد خواهد شد.

او گفت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق سامانه متمرکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شماره ۱۹۰ و یا شماره اداره نظارت بر درمان ۳۳۳۷۲۰۵۱ اعلام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار