وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی این منطقه اتفاق افتاده است.

یوسف نوری گفت: به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی های فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه ای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد.

وی گفت: برای رفع این موانع، با تأکید رئیس جمهور، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت تا با اقدام به هنگام؛ افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تأمین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.

وزیر آموزش و پرورش، نرخ گذر از دوره تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی با تعداد ۲۲۵ نفر را به متوسطه اول ۱۹ نفر اعلام کرد.

یوسف نوری گفت: امیدواریم با ساخت و راه اندازی مدارس متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانواده ها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام مؤثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای این مسأله راهکارهایی از جمله ایجاد مدارس شبانه روزی و ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش لیردف به اداره آموزش و پرورش برای این منطقه است که در بحث کیفیت بخشی و تجهیزات آموزشی و ورزشی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین امروز از نمایشگاه دستاوردها و محصولات تولیدی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش هرمزگان در بندرعباس بازدید کرد.

قویدل مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این نمایشگاه در ۴۴ غرفه با هدف معرفی توانمندی هنرآموزان و دانش آموزان پژوهشگر استان برپا شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.