به همت متخصصان ایرانی اولین دستگاه وطنی میکرو سرفیسینگ در اراک ساخته شد.

به همت متخصصان شرکت صنعتی در اراک دستگاه میکرو سرفیسینگ (روش نوین روکش جاده ها) برای اولین بار در کشور ساخته شد.

در کشور بیشتر از ۲۲۵ هزار کیلومتر راه وجود داره که همواره نیازمند نگهداری هستند و با استفاده از دستگاه میروسرفیسینگ ساخت داخل می‌توان روزانه ۸ هزار متر مربع جاده‌ها را با پوشش محافظتی جدید روکش کرد.

سلیمی مدیرعامل شرکت سازنده دستگاه ایرانی میکرو سرفیسینگ در اراک در این زمینه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

این دستگاه در مدت دوسال با استفاده از مهندسی معکوس، روش‌های ابداعی، بروز رسانی و رفع معایب نمونه‌های وارداتی با بهره گیری از نظرات تخصصی پیمانکاران و کارشناسان راهسازی به صورت تمام ایرانی ساخته شده است.

میکروسرفیسینگ روش نوین روکش جاده‌ها ست که جایگزین روکش آسفالت شده و با استفاده از ماشین آلات تخصصی ترکیبی از سیمان، آب، قیر رقیق شده با آب، نوعی چسب و شن و ماسه ریز ضخامتی تا یک سانتی متر به عنوان روکش روی آسفالت جاده‌ها کشیده می‌شود.

با استفاده از توان سازندگان داخلی موتور، گیریبکس، پمپ ها، شیر‌های کنترلی هیدرولیک و پنیوماتیک، ابزار دقیق الکترونیکی مثل سنسورها، ورله‌ها و تمام تجهیزات جانبی صد درصد ایرانی استفاده شده که در آزمایشات و عملکرد عملیاتی یک ماه گذشته در برخی جاده‌ها عملکرد مطلوب تری نسبت به نمونه‌های وارداتی داشته است.

میرکمالی پیمانکار حوزه نگهداری راه‌ها هم در این باره مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

کاهش ۷۰ درصدی هزینه ها، بالا رفتن سرعت اجرا تا پنج برابر، بی نیازی به غلتک و پوشش کامل منافذ سطحی جاده‌ها از مزایای استفاده از روش میکرو سرفیسینگ نسبت به روکش آسفالت است.

جاده‌هایی که پس از چند سال سطح آن‌ها زبر شده و دارای ترک شدند داوطلب روش میکروسرفیسینگ هستند که با استفاده از این روش می‌توان تا ۵ سال سطح جاده را به صورت مطلوب نگهداری کرد و از تخریب جاده جلوگیری کرد.

بیش از ۱۰ دستگاه وارداتی چینی و اروپایی میکروسرفیسینگ در کشور وجود دارد که دستگاه ساخت داخل هزینه نصف هزینه وارداتی داشته ومشکل تامین قطعات و لوازم یدکی که در نمونه‌های وارداتی موجب زمین گیر شدن یک ماهه ماشین آلات می‌شد برطرف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضافرخنده
۲۳:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
میخواستم بیشترآشناشم وافتخارهمکاری داشته باشم