مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: به منظور جلوگیری از قطع برق در حوزه خانگی، بخش‌هایی از این شرکت خاموش خواهند شد.

امین ابراهیمی گفت: در حال حاضر ایران با تولید ۳۳ هزار مگاوات ساعت برق، رتبه دوازدهم در دنیا و رتبه دوم را در منطقه دارد.

او می گوید  در شرایط کنونی در اوج مصرف برق، به ۶۶ هزار مگاوات ساعت انرژی برق نیاز داریم و با این میزان، تولید و نیاز دچار حدود ۱۲ هزار مگاوات کسری می‌شویم.

ابراهیمی گفت: ۵۱ درصد از برق در حوزه خانگی، ۱۸ درصد در حوزه صنعت و در ۱۰ درصد در صنعت فولاد مصرف می‌شود.

این مقام مسئول می گوید: چالش‌های کنونی در زمینه برق و نبود تراز در تولید و مصرف برق، بیشترین تاثیر را در حوزه صنعت نشان داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان می‌گوید: پارسال حدود ۶۰۰ هزار تن، معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان محصول برای فروش از دست دادیم، امسال نیز با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت نیرو به منظور جلوگیری از وقوع خاموشی در حوزه خانگی، اعمال خاموشی در صنعت برق اجرایی می‌شود.

به گفته ابراهیمی  صنعت فولاد خوزستان از این برنامه مستثنی نیست و با برنامه ابلاغی که از ۱۵ خردادماه آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، پیش بینی می‌شود حدود ۴۴۰ هزار تن، معادل ۷ هزار میلیارد تومان که برابر یک ماه تولید است را از دست می‌دهیم.

این مقام مسئول گفت: در این شرایط که باید صنایع تولید کنند و درآمدزا باشند، ناچار به اعمال خاموشی و صرفه جویی برای رفاه حال مردم و آسایش آن‌ها هستند، بنابراین خواهشمندیم با اصلاح الگوی مصرف به روشن ماندن چراغ‌های صنایع کمک کنند.

برچسب ها: قطعی برق ، خاموشی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.