نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن در دست ساخت است که برخی از این واحد‌ها تا سقف نیز پیشرفت اجرایی دارد.

علیرضا فخاری در محل میز خدمت و ارتباط مردمی وزارت راه و شهرسازی که در فرهنگسرای شهرکرد به مدت ۲ روز (چهارشنبه و پنجشنبه) مستقر شده است گفت: کشور به کارگاه بزرگ مسکن‌سازی تبدیل شده است.

طبق طرح نهضت ملی مسکن قرار شده است که طی چهار سال چهار میلیون واحد مسکن در کشور احداث شود که تاکنون برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن، زمین تامین شده و برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دیگر نیز تامین زمین در دست اقدام است.

تلاش ما بر این است تا قبل از پایان سال نیاز‌های هر استان در بخش زمین به مرحله جانمایی و سپس ساخت و ساز برسد.

بخشی از این واحد‌ها از طرح اقدام ملی مسکن است که تعدادی از آن تاکنون به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است.

توپوگرافی و موقعیت مکانی در شهر‌های غربی و شمالی کشور، ما را با چالش تامین زمین مواجه کرده است که باید برای رفع آن به سمت ایجاد شهرک‌های جدید روی آوریم.

بند ۱۰ و ۱۲ قانون جهش تولید مسکن راهکاری برای رفع چالش تامین زمین در کشور است؛ طی این ۲ بند قانونی دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفته‌اند، اما تاکنون هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن نداشته‌اند باید این زمین بدون استفاده را به وزارت راه و شهرسازی بازگردانند.

میانگین قیمت تمام‌شده برای هر مترمربع واحد نهضت ملی مسکن چهار و نیم (۴.۵) میلیون تومان است؛ همت مسوولان بر این است تا این نرخ افزایش پیدا نکند، اما افزایش برخی عوامل از جمله افزایش دستمزد‌ها سبب شده تا قیمت تمام شده واحد‌ها افزایش پیدا کند.

تسهیلات ارائه شده در طرح نهضت ملی مسکن با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ تلاش بر این است که بتوان نرخ تسهیلات را کاهش داد تا قشر ضعیف جامعه در بازپرداخت این تسهیلات با مشکل مواجه نشوند.


بیشتر بخوانید


طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات دولت برای کنترل قیمت زمین و مسکن است با توجه به تجاربی که از طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن به دست آمده امید می‌رود بتوان با سرعت، دقت و قیمتی پایین‌تر واحد‌های مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
بسازیم و بسازیم و بسازیم تا استانمان و کشورمان را هر چه زودتر گلستان کنیم.
چهارمحال و بختیاری ،بام ایران شایسته پیشرفتهای خیره کننده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ساخت شهرهای جدید و یا شهرکهای جدید در شهرستانهای دهگانه به رشد و توسعه همه شهرستانها کمک فراوانی میکند
آخرین اخبار