دبیر اولین همایش استانی تیزهوشان یزد گفت: تاسیس مدارس خاص در همه شهر‌ها و افزایش پذیرش دانش آموز گامی برای کشف بیشتر استعداد‌ها است.

محمد رضا فاتحی نسب گفت: با فروکش کردن تب کرونا و حضوری شدن مدارس باید به فکر جبران آسیب‌های آموزش مجازی و ارتقای مهارت‌های آموزشی باشیم.

فاتحی نسب با اشاره به اینکه اولین مدرسه سمپاد در یزد افتتاح شد، گفت: مدارس سمپاد گامی مهم در جهت استعدادیابی است و تاسیس این گونه مدارس در همه شهر‌های استان و افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموز گامی برای کشف بیشتر استعداد‌های دانش آموزی در جامعه است.

او گفت: ما در گام اول ۵۴۰ نفر از معلمان را در سراسر کشور آموزش دادیم و سعی کردیم کارگاه‌هایی برای آموزش بهتر مفاهیم به دانش آموزان برگزار کنیم.

فاتحی نسب گفت: آزمون مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه با حضور ۱۹۰ هزار متقاضی در سطح کشور برگزار شد که حدود ۱۸ هزار نفر پذیرفته شدند. این آمار تقریبا ۲ درصد  نسبت به پارسال افزایش دارد.

او می‌گوید: در دوره دوم متوسطه آزمون با حضور ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی در کشور برگزار شد که ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر پذیرفته شدند. این آمار نیز حدود ۳ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

فاتحی نسب دبیر برگزاری همایش استانی تیزهوشان یزد گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد حفظ آرامش و بالا بردن سطح آمادگی دانش آموزان با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری آزمون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.