افزایش دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تهران به ۲ هزار نفر در مهر ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه تهران گفت: برای افزایش آمار دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران در مهر ۱۴۰۱ به ۲ هزار دانشجو برنامه ریزی شده است.

سید محمد مقیمی گفت: در ماه‌های اخیر، برای توسعه مراودات علمی ایران با دانشگاه‌های معتبر دنیا و همچنین افزایش جذب دانشجو از کشورهای مختلف به ویژه عراق، زمینه‌سازی‌هایی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت ارتقای سهم دانشگاه تهران در جذب دانشجویان خارجی در منطقه، افزایش این سهم را مستلزم معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دانشگاه تهران دانست و ابراز امیدواری کرد که برنامه‌ریزی دانشگاه تهران برای افزایش آمار دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران در مهر ۱۴۰۱ به ۲ هزار دانشجو محقق شود.

او گفت: در حال حاضر ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه تهران شاغل به تحصیل هستند البته این آمار با احتساب زبان‌آموزان و دانشجویان مدعو حدود ۹۵۰ نفر می‌شود.

 مقیمی گفت:کشور عراق دارای ظرفیت خوبی برای جذب دانشجو است، تاکید کرد: در زمینه جذب دانشجو از کشورهای همسایه بخصوص عراق و افغانستان باید کار بیشتری انجام دهیم.روابط علمی بین دو کشور فقط محدود به جذب دانشجوی عراقی نمی‌شود بلکه همکاری‌های مشترک با وجود توانایی متقابل بین دو کشور ایران و عراق قابل تعریف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار